وبلاگ

چطورفرش راشامپوفرش بکشیم؟

چطورفرش راشامپوفرش بکشیم؟فرش های ما از جانب زندگی شلوغ و فعال ما آسیب می بینند. تردد روزانه در پای پیاده و آن لکه های اجتناب ناپذیر تضمین می کند که آنها به نظافت منظم نیاز خواهند داشت. خبر خوب: دستگاه استخراج آب گرم ، دستگاهی که مخصوص تمیز کردن عمیق فرش طراحی شده است ، می تواند به خاک و کثیفی عمیق نفوذ کرده و فرشها را مانند بقیه دکور بکر نگه دارد.

مطلب مرتبط/شستشو فرش سفید

شامپو فرش چه لکه هایی را پاک می کند ؟

هنگامی که یک یا دو بار در سال بر روی فرش های مصنوعی رنگ آمیزی شده و دارای آلودگی شدید استفاده می شود ، آب گرم شده با یک ماده شیمیایی مناسب شامپو می تواند حتی مواد سرسخت مانند سس گوجه ، قهوه ، شراب ، ادرار حیوانات خانگی و جوهر را از بین ببرد.چطورفرش راشامپوفرش بکشیم؟

ابزارها و مواد

  1. استخراج کننده
  2. آب گرم
  3. شامپو فرش
  4. پاک کننده لکه
  5. پارچه های پنبه ای
  6. جاروبرقی.

توجه به این نکته ضروری است که اگرچه صنعت تمایل دارد آب گرم را با تمیز کردن بخار کنار هم قرار دهد ، اما در حقیقت دو روش تمیز کردن کاملاً متفاوت هستند. بخارشوی به همراه شامپو از بخار استفاده می کند – تعجب کنید! منتقدان ادعا می کنند که تمیز کردن بخار می تواند لکه ها را بدتر کرده و به الیاف فرش آسیب برساند ، بنابراین بیشتر برای سطوح سخت توصیه می شود. از طرف دیگر ، استخراج آب گرم ، مخلوطی از آب گرم (البته نه بخار کامل) و شامپوی فرش را به عمق فرش مجبور می کند. سپس محلول و کثیفی از فرش خارج می شود و الیاف و پایه فرش تمیز می ماند.

 خرید تجهیزات :

تصمیم گیری در مورد اجاره یا خرید دستگاه استخراج آب گرم بستگی به میزان استفاده شما دارد. برای اکثر مصرف کنندگان که یک روز را به این کار اختصاص می دهند ، گزینه اجاره مقرون به صرفه تر است. اجاره یا خرید ، حتماً دستگاهی را انتخاب کنید که مورد تأیید موسسه فرش و موکت باشد. نماینده تولیدکنندگان فرش در سراسر کشور ، دستگاه ها را برای کارآیی آزمایش می کند و دستگاه هایی که واجد شرایط هستند دارای گواهی برنز ، نقره یا طلا هستند.

تمیز کردن فرش قبل از شروع شستشو

حتی قبل فشاردادن دکمه شروع بر روی استخراج کننده ، اتاق را روشن کنید تا جایی که ممکن است فرش در معرض دید قرار گیرد. کمی وقت بگذارید،بااستفاده ازاسپری پاک کننده لکه،لکه سخت کوچکتر را متوجه شده،برطرف کنید. بسته به توصیه محصول ، پاک کننده مستقیماً روی لکه اسپری میشود،سپس جاروبرقی میشود. یایک پارچه تمیز روی آن تمیز میکشند.

جارو برقی

قبل از شستشو کل فضا را جارو برقی بکشید. با این کارخاک،هر شن و ماسه ای که در خانه ردیابی شده،از بین میرود. در عین حال ، جاروبرقی الیاف فرش را کرک می کند،خاکی که درون اعماق به دام افتاده است شل میکند.تلاش تمیزکردن شما را بسیارموثرمیکند. یک جاروبرقی خوب قبل از شامپو همچنین به شما این امکان را می دهد که موارد کوچک را مانند نوارهای لاستیکی ، لوازم جانبی مو و گیره های کاغذی ببینید و بردارید که می تواند آب داغ را گیر کرده و در رژه تمیز کردن شما خرابی ایجاد کند.

ترکیب آب گرم و شامپو فرش

استخراج کننده اصلی آب گرم شما یک واحد مستقل و دو مخزنی است. یک مخزن آب تمیز را با شامپو فرش تجاری مخلوط می کند. هنگامی که فرش ها را شامپو می کنید ، دیگری با آب فاضلاب کثیف پر می شود. با رعایت دقیق دستورالعمل های اندازه گیری ، مخزن آب تمیز را با مقدار دقیق آب و شامپوی فرش مشخص پر کنید. از شامپو بیشتر از حد مجاز استفاده نکنید ، زیرا این امر به خوبی حل نمی شود و بقایای اضافی روی فرش باقی می گذارد که به عنوان آهن ربا خاک عمل می کند.

توجه :

قبل ازاینکه کل فرش خودرادرمعرض هرمحلول شیمیایی قراردهید،دستگاه استخراج آبگرم رادرگوشه ای که به چشم نمی آیدآزمایش کنید.

تا مطمئن شوید محلول شامپو فرش بر رنگ یا آسیب به سطح تأثیر نمی گذارد. برای تمیز کردن مواد طبیعی از آب داغ استفاده نکنید زیرا باعث کوچک شدن و از بین رفتن الیاف می شود. برای فرش های پشمی ، دستگاه را به جای آب داغ با آب سرد پر کنید. از آب گرم فقط با فرش مصنوعی استفاده کنید. برای دستیابی به بهترین نتیجه،دکمه رهاسازی آب را به طورمداوم پایین نگه نداریدبلکه به طورمتناوب آنرافشاردهیدتاازآب اضافی فرش جلوگیری شود. غرق شدن فرش قطعاً زمان خشک شدن را افزایش می دهد و می تواند به طور بالقوه باعث ایجاد مشکلات بعدی شود.

مرحله به مرحله پیش روید

چطورفرش راشامپوفرش بکشیم؟.از یک دیوار به دیوار دیگر ادامه دهید،تا زمانی که آب استخراج شده شفاف به نظر برسد. مخزن فاضلاب را خالی کرده و در صورت نیاز مخزن آب تمیز را با محلول پر کنید.

خشک شدن فرش

مدت زمان خشک شدن فرش،بعدازشستن با شامپوآب گرم بستگی به اندازه اتاق،نوع فرش،ضخامت روکش، میزان کثیفی وتهویه دارد. برخی ازکارشناسان ۴ تا ۶ ساعت زمان خشک شدن را برای یک اتاق متوسط با تهویه مناسب پیش بینی میکنند.خشک شدن فرش ممکن است تا۲۴ ساعت طول بکشد.مراقب مبلمان چوبی باشیدکه بافرش مرطوب تماس پیدامیکنند. هنگامی که مرطوب است ، رنگ های لکه چوب را می توان روی فرش رها کرد و آثار ماندگاری ایجاد کرد.

وقتی مطمئن شدیدمغزفرش به خوبی خشک شده،میتوانید جاروبرقی را بکشید تا آثار باقی مانده تمیز کننده،پاک شود. (به یاد داشته باشید: آهنربای خاک). اکنون تنها چیزی که باقی مانده این است که از میوه های پاک زحمات خود لذت ببرید!درصورت نیازمیتوانید،فرش خودرابه قالیشویی درکرج بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا