وبلاگ

لکه های مقاوم به قالیشویی

لکه های مقاوم به قالیشویی

فرشی را که خودتان شستید یا به قالیشویی دادید اگر لکه داشت چکاربایدکنید؟اما پس از شستشو هنوز لکه هایی روی فرش باقیمانده باشد . این مسئله ناشی از کم کاری قالیشویی و یا پایین بودن کیفیت شستشو نیست بلکه به دلیل وجود لکه های مقاوم به قالیشویی است اما واقعا چه لکه هایی با شستشو از بین میروند؟ چه لکه هایی باقالیشویی از بین نمیروند؟ چرا بعضی لکه ها پس از شستشو باقی میمانند؟ لکه های مقاوم راچگونه از بین ببریم؟ در این مقاله به بررسی و پاسخ این سوال ها میپردازیم.

معرفی لکه های مقاوم به قالیشویی

قطره آهن، آب انار ، لکه خون قدیمی ، لکه زنگ آهن قدیمی، لکه روغن ازجمله لکه هایی هستند که جزو لکه های مقاوم به شمار می رود.بعضی ازلکه ها به دلیل خاصیت ها و قابلیت تثبت که دارند اگر مدت زمان زیادی روی فرش باقی بماند به سختی میتوان آنها را از بین برد.

لکه ی ناشی از قطره ی آهن:

آب لیموی تازه گزینه خوبی برای این لکه هست و چند بارپارچه تمیز را روی آن را بمالید. در صورت از بین نرفتن کامل میتوانید از لکه بر های شیمیایی نیز استفاده کنید.

لکه ی آب انار:

آب انار به علت غلظت کمی که دارد به راحتی با کمی سرکه اغشته به شامپو فرش پاک میشود.

 لکه ی خون کهنه:

لکه خون باسرکه و محلول آب و نمک براحتی ازبین میرود.

مطلب مرتبط/شستشوی لکه لوازم ارایش از روی فرش

 لکه ی کهنه ی ناشی از زنگ آهن:

ابتدا به کمک کاردک زنگ زدگی را از روی بافت فرش بر دارید سپس به کمک مایع ظرف شویی و یک اسفنج تمیز چند بار آن را شست و شو دهید. درصورت پاک نشدن کامل لکه یک قاشق غذاخوری آمونیاک را با دو فنجان آبگرم مخلوط کنید و چند دقیقه روی فرش بمالید.

لکه ی روغن:

از جمله مهم ترین لکه های مقاوم به قالیشویی است. برای این کار ابتدا بایک پارچه یا کاردک روغن روی فرش را بگیرید. سپس از نشاسته ی ذرت یاجوش شیرین که جذب کننده ی چربی هستند استفاده کنید.

لکه های مقاوم به قالیشویی چهگونه ازبین میروند؟

موادی که برای از بین بردن لکه های قوی مورد استفاده قرار میگیرد میتواند دردراز مدت به فرش آسیب برساند. لذا استفاده زیاداز آن توصیه نمیشود. تکرار در شستشوجهت ازبین بردن لکه هم دردراز مدت باعث ازبین رفتن فرش میشود.

متخصصین در قالیشویی

قالیشویی های متخصص در این زمینه با استفاده از لکه برهای مخصوص و فرمول های جدید به از بین بردن لکه های مقاوم به قالیشویی استفاده میکنند. ناگفته نماند که با همه این تفاسیر برخی لکه هیچوقت پاک نمیشوند احتمال کمرنگ شدن لکه زیاداست اما پاک شدن به صورت کامل خیر .قالیشویی وزیر میتواند در این راستا به شما کمک کند تا بتوانید اینلکه های مقاوم به قالیشویی را کمرنگ کنید .برای ارتباط با قالیشویی وزیر می توانید با شماره های زیر در ارتباط باشید :

Tel:02691001818

Tel:09195531396

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا