وبلاگ

بهترین قالیشویی در رزکان کرج

قطعا برای پیدا کردن یک قالیشویی در منطقه خود به خصوص رزکان در موتور جستجو گوگل سرچ کرده اید “بهترین قالیشویی در رزکان کرج” و به این صفحه هدایت شده اید، درست آمدید.!قالیشویی وزیر با سابقه ۲۰ ساله ای که دارد توانسته است به بهترین قالیشویی در کرج تبدیل شود و با اعتماد سازی و مشتری مداری و با خدمات حرفه ای که ارائه میدهند همیشه در سطح کرج زبان زد همه باشند.

بهترین قالیشویی در رزکان کرج در سال 1402

معرفی بهترین قالیشویی در رزکان کرج

قالیشویی وزیر بهترین قالیشویی در رزکان کرج است چرا که تمامی خدمات بصورت مکانیزه و برگرفته از جدیدترین متد روز بوده و دارای سرویس فوری برای کلیه مناطق  استان البرز می باشد . قالیشویی در رزکان کرج دارای کادر حرفه ای و با تجربه در زمینه شستشوی قالی است و می توانید با خاطری آسوده شستشوی فرش های خود را به قالیشویی در رزکان بسپارید .

مطلب مرتبط/قالیشویی در شهرک بعثت کرج

بررسی سوابق قالیبافی در خطه فارس توسط قالیشویی در رزکان

طبق تحقیقات قالیشویی در رزکان کرج نمونه ای از فرشهای باستانی فارس بر جای نمانده و هر چه هست بیشتر از سیصد سال ندارد ، شواهد و دلایل تاریخی کافی در دست هست که از عمر چندین صد ساله ی این هنر در فارس و استمرار آن از دوران های باستان خبر می دهد . قالیشویی در  رزکان از از متون تاریخ بدست آمده دریافت که فرشبافی پس از اسلام در فارس آنچنان رواج و رونق داشته که جزء آن که بتوان پشتوانه ی دیرین سال بر آن متصور شد ، استمرار و تداوم آن قابل توجیه نیست .

ویژگی های ظاهری فرشهای قشقایی

قالیشویی در رزکان برخی از ویژگی های بافت قشقایی را به اختصار شرح می دهد :

طرح و نقش :

در یک طبقه بندی کلی طرحهای قالی عشایر قشقایی به دو گروه تقسیم شدند .

گروه اول :

خصوصیات اصلی طرحها و نقوش حالت هندسی نگاره ها و ذهنی باف است و نیز پیروی نکردن از یک الگوی معین و نداشتن نظم خاص و اجتناب از قرینه سازی جز در طراحی ترنجها و حاشیه ها . این شیوه ی نقش پردازی را به سبک اشکالی یا نقوش اشکالی می نامند .

بهترین قالیشویی در رزکان کرج در سال ۱۴۰۱

گروه دوم :

طرحها و نقش هامنظم،پیوسته،منسجم و متقارن است.بیشتر آنها منشا عشایری و روستایی ندارد.طراحیشان بیشتراز فرشهای شهری باف و سایر هنرهای تمدن شهر نشینی مانند پارچه و ترمه و قلمکار و کاشی الهام گرفته است . در این شیوه بجای نگاره های لوزی و چهار گوش و شش گوش و هشت گوش و خطهای راست و شکسته بیشتر گل و گیاه و شاخ و برگ و خطوط گردان استفاده می شود و امکان ذهنی بافی بسیار کم است . رایج ترین و معروفترین این گروه عبارتند از نقش محرمات ، ماهی درهم ، بته ای ، گیاهی و افشان .

شناسایی مهمترین رنگها با قالیشویی در رزکان

مهمترین رنگهای قالیهای قشقایی عبارت است از :

انواع لاکی و صورتی و سرخابی و ارغوانی ، دوغی و طلایی ،  آبی ، سرمه ای و انواع سبز و زرد ، قهوه ای و سفید .

ویژگی های فنی بافت در قالیهای فارس

قالیشویی در رزکان ویژگی های فنی قالیهای فارس را به اختصار شرح می دهد :

نوع گره فرش :

هم گره فارسی و هم گره ترکی مورد استفاده است که شیوه ی نخست بیشتر در ایل قشقایی و ایل باصری و روستاهای خنگشت و نی ریز مرسوم است و شیوه ی دوم میان ایلات عرب و بهارلو و روستاهای بوانات و بلوردی .

نحوه پودکشی فرش:

کلیه قالیهای فارس هم به صورت لول باف و هم به صورت تخت باف تولید می شوند .

مواد اولیه فرش :

در بیشتر قالیهای کهنه فارس از پشم برای پرز و تار فرش استفاده میکنند. اما کاربرد نخ پنبه نیز برای تار و پود به ویژه در مناطقی مانند کوهستان داراب و اقلید و آباده و فراغه متداول بوده است . از ابریشم برای تار و پود و پرز فرش درقالیهای نفیس این استان استفاده میکنند .

نوع دارها :

دارهای اصیل این استان همگی از نوع افقی (زمینی) بوده است . در حال حاضر به صورت محدود دارهای ایستاده نیز رواج دارد.

رجشمار فرش :

رجشمار قالیهای فارس متفاوت و ممکن است از ۱۵ الی ۲۰ در قالیهای نوع گبه تا ۴۰ و ۵۰ در قالیهای نفیس متغیر باشد. .

ابعاد فرش :

ابعادقالی فارس اغلب کوچک وازخورجین و چنته و فرشهای کوچکتر از ذرع و نیم آغاز میشود.درموارد نادر از شش و هشست متر مربعی بیشتر است . بافتن قالیهای بزرگتر از هشت متر مربعی منحصر است به روستاهای بوانات و سروستان ، بخصوص شورجه و مهارلو که در موارد استثنایی قالیهای بیست و سی متری هم به طور سفارشی بافته اند.

با قالیشویی در رزکان کرج همراه باشید تا قالیبافی در بروجن را بررسی کنیم .

طرح های نوع دوم نیز دارای این ویژگی خاص می باشند با این تفاوت که در متن کلیه ی فرشها حداقل دو ردیف ترنجهای لوزی شکل موازی با یکدیگر به چشم می خورد که در امتداد طولی فرش قرار دارند .

ترنجهایی که در طرح نوع اول و دوم وجود دارند به شکل لوزی و بر روی لبه های آنها نقوش کنگره ای شکل به چشم می خورد .

رجشمار فرش :

رجشمار آنها بین ۲۵ تا ۳۵ می باشد

نوع پود فرش:

قالی های جدید دو پود هستند

نوع دار فرش :

نوع دار مورد استفاده زمین است .

ابعاد فرش:

ابعاد تولیدی در حال حاضر ذرع و نیم و دو ذرع ، ۶و۹.۱۲ متر مربعی و همچنین کناره است .

رنگها :

رنگهای اصلی عبارتند از لاکی سیر و روشن ، سرمه ای سیر ، آبی ، زرد ، کرم ، سفید و سیاه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا