وبلاگ

رنگ برداری فرش دستبافت

همه فرش ها نیاز به رنگ برداری دارند ؟

خیر،رنگبرداری فرش دستبافت برای همه نیاز نیست. زیرا برخی بافنده ها خامه فرش را پس از رنگ رزی داخل رودخانه میگذارند و پس از چند ساعت از خامه (نخ) برای بافت فرش استفاده میکننداینکار را جهت ثبات رنگ نخ انجام میدهند جریان آب رنگ اضافی را با خودمیبرد و رنگ اصلی درنخ ثابت میماند و سپس شروع به بافت فرش میکنندفرشی که به این شکل بافته میشود به هیچ عنوان دچار تداخل رنگ نمیشود پس در نظر داشته باشید که همه ی فرشهای دستبافت رنگ قاطی نمیکنند .

مطلب مرتبظ/پرداخت فرش دستبافت

چه زمان به رنگ برداری نیاز پیدا میکنیم؟

۱)شستشوی فرش دستبافت نیاز به مهارت دارد پس اگر بخواهید فرشتان راخودسرانه و بدون آگاهی با مواد شیمیایی تمیز کنید فرش شما رنگ پس می دهد .

۲)فرچه کشیدن علاوه بر اینکه موجب تداخل رنگ در فرش شما میشود،پرزهای روی فرش را هم از بین میبرد .

۳)فرض کنید روی فرش شما آب میوه ریخته و شما میدانید که فرش دستبافتتان با الیاف طبیعی بافته شده .و بزودی رنگ پس می دهد.لطفا دستپاچه نشوید و آرامش خود را حفظ کنید . تصور نکنید با ریختن آب روی نواحی لک شده و آویزران کردن فرش جهت خشک شدن آن دیگر نیاز به تماس با قالیشویی نیست. برعکس شما با این کار موجب تشدید تداخل رنگ در فرش میشود که شاید هیچوقت قابل مرمت نباشد .

بعد از ایجاد لکه و یا هر عللی که باعث تداخل در رنگ فرشتان شد بایدبدانید که هر چه سریعتر فرش را به متخصص رنگبرداری بسپارید. امکان مرمت فرشتان بیشتر است و هر چقدر از زمان تداخل رنگ فرش گذشته باشدامکان مرمت آن نیز کمتر میشود.

 رنگ برداری فرش دستبافت توسط متخصص حرفه ای 

 رنگ برداری فرش دستبافت می تواند تداخل رنگ فرش که علاوه بر ظاهرناخوشایند از ارزش فرش نیز میکاهد را از بین ببرد. و همچنین رنگ های فرش شما دیگر مثا قبل جلوه ندارند و طرح های روی فرش نیز ظاهری ناخوشایندپیدا میکنند. تنها راه نجات فرش شما فقط رنگبرداری است.

رنگ برداری فرش دستبافت توسط متخصص حرفه ای انجام میشود. که بااستفاده از ابزار مخصوص و مواد مخصوص اقدام به کمرنگ کردن رنگها میکنددر برخی موارد که رنگ فرش کامل از بین رفته اقدام به رنگ گذاری مجددمیکنند. در اصل منظور از رنگ برداری همان قلم زنی میباشد. که قسمتهایی که آغشته به رنگ شده را کاملا پاک میکنند. و قسمتهای کم رنگ شده را مجدد رنگ میکنند و معمولا اینکار را به وسیله یک قلم مو انجام میدهند.

توجه:

رنگ برداری فرش دستبافت کاری تخصصی است .نیازمند فردی ماهر و باتجربه است. بنابراین فرش آسیب دیده را به هرکسی نسپارید. و بدانید عدم توجه به این مسئله موجب بروز خسارات جبران ناپذیری میشود. نهایتا منجربه نابودی فرش شما میشود. با توجه به موارد فوق اقدام به شستشوی فرش در منزل نکنید. و از سپردن فرش به قالیشویی های نا معتبر و افراد غیرمتخصص خودداری کنید. لازم به ذکر است که قالیشویی وزیر در کرج رنگبرداری قالی دستبافت  را توسط متخصصین حرفه ای انجام می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا