وبلاگ

از بین بردن چروک فرش

روشهای از بین بردن چروک فرش

نوار چسب زدن

از بین بردن چروک فرش را میتوان با نوار چسب زدن انجام داد. معمولا برای فرشهایی استفاده میشود که آحار پشت فرش تا حد زیادی از بین رفته است . ابتدا فرش را بر عکس در یک سطح که هم اندازه فرش باشد پهن میکنیم. (لبه های فرش رو به بالا تا نشود). بعد قسمت هایی از فرش که چروک شده را با دست نگه میداریم و چسب پهن را به صورت کاملا یک دست میچسبانیم.هر قسمت از فرش که چروک شده و نیاز میدانید را چسب زده و فرش را به صورت صحیح پهن کنید اکنون مشاهده میکنید که چروک ها نسبتا مرتفع شده اند. یا میتوانید مانند چسباندن لبه موکتها ، لبه فرشها را به کفپوش بچسبانید .

مطلب مرتبط/رفع بوی بدفرش

قرار دادن در معرض نور خورشید

شاید تاکنون برای شما هم پیش آمده باشد که پس از تحویل گرفتن فرش از قالیشویی علاوه بر مشاهده چروک ، نم دار بودن فرش را نیز حس کنید. علاوه بر چروک رد زرد آب فرش هم نمایان میشود.  در این شرایط در صورت گرم بودن هوا فرش را پهن و در معرض نور خورشید قرار دهید. در صورت سرد بودن هوا شوفاژ ، بخاری و یا هر وسیله گرمایشی دیگری که در منزل دارید از رطوبت فرش کاسته و موجب مرتفع شدن چروک فرش میشود .

قراردادن اجسام سنگین

از بین بردن چروک فرش با قراردادن اجسام سنگین معمولا روشی است که نسبتا بازخورد خوبی ندارد. اما اگر چروک فرش کم باشد روش مناسبی است به این شکل که چروک قسمت هایی از فرش را میتوان با قراردادن مبل و یا حتی گلدان سنگین برطرف کرد و میتوانید نگهداری از فرش را راحتر انجام دهید .

رول معکوس

از بین بردن چروک فرش با رول معکوس.رول معکوس یا رول به پشت نیز روش ساده ایست .ابتدا فرش را بر عکس روی یک سطح هم اندازه فرش پهن کنید. دقت کنید که به هیچ عنوان لب های فرش رو به بالا تا نشود. زیرااین مسئله به خودی خود عامل اصلی کیست فرش است. خب حالا فرش را با دقت رول کنید. اگر در حین رول کردن صدای شکستن فرش را شنیدید بلافاصله دست نگه دارید زیر نهایتا منجر به پاره شدن فرشتان می شود .

پاگذاشتن روی فرش

از بین بردن چروک فرش با پا گذاشتن روی فرش هم ممکن است.ابتدا فرش را در مکانی پهن کنید که نیاز به تا کردن نداشته باشد اجازه دهید یک الی دو هفته فرش پهن باشد و روی فرش راه بروید .

بخارشو

جهت رفع کیست فرش بخار شو را بر روی قسمت های چروک فرش بکشید و دقت کنید مخزن بخارشو بسته باشد . اگر چروک های فرش شما زیاد است میتوانید فرش را در دوجهت بخارشو بکشید یعنی هم از روی فرش و هم از پشت فرش بخار شو بکشید تا به از بین چروک فرش شما بیشتر کمک کند .

 چروک در فرش شما توسط قالیشویی

در برخی موارد خوب خشک نشدن فرش و پهن کردن فرش بر روی دار برای خشک شدن آن و همچنین نم دار لول کردن فرش و استفاده از مواد شوینده قالیشویی نامرغوب موجب پدیدار شدن چروک توسط قالیشویی البته به طور کل شستشوی فرش به مرور زمان موجب ایجاد کیست خواهد شد. همانطور که بعد ازشستن لباس ها شاهد چروک روی لباس هستیم و می دانیم که علل اصلی از بین رفتن آحار لباسهاست فرش نیز پس از هربار شستشو آحار خود را از دست می دهد وچروک میشود .

راه های ارتباطی با قالیشویی 

 وقتی فرش شما چروک میشود یعنی قالیشویی به صورت تخصصی  و حرفه ای عمل نکرده .و موجبات آسیب دیدن فرش شما را فراهم آورده . برای دریافت خدمات مناسب باید از قالیشوییهای مجاز سرویس دریافت کنید  پیشنهاد ما به شما قالیشویی وزیر است . این مجموعه مجهز به خشک کن های بروز است. بهترین خود در منطقه است .برای ارتباط با این مجموعه میتوانید از شماره تلفن های زیر استفاده کنید :

Tel:02691001818

Tel:02634656506

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا