وبلاگ
موضوعات داغ

شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج/تضمین کیفیت/تمامی خدمات برای همه نوع فرش

شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج

در ابتدا مطلب فیلم شستشو فرش دستبافت را در اختیارتان میگذاریم و توجه شما را به دیگر مطالب این سایت که راجع به انواع خدمات فرش دستبافت است جلب میکنیم.

فیلم شستشو تخصصی فرش دستبافت

فرش‌های دستبافت بهترین و ارزشمندترین بافته‌های ایرانی برای پوشش کف خانه و محل کار شما به شمار می‌روند. فرش‌ها از هر نوعی که باشند، پوشش‌هایی برای سطح زمین هستند و خواه‌ناخواه کثیف می‌شوند. راه رفتن و ریختن مواد مختلف فرش‌ها را کثیف می‌کند. گردوغبار و دود ناشی از آلودگی شهرها نیز پس از مدتی سطح روی هر فرشی را تیره و کدر می‌کند. گردوخاکی که در پرزها و حتی تاروپود فرش‌ها هم نفوذ می‌کند.

پادشاهان ایران در تابلو فرش

شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج فرش‌های دستباف و ابریشمی شما را مانند روز نخست آن‌ها تمیز و درخشان می‌سازد. البته شستشوی فرش‌های دستبافت و ابریشم تنها خدمت مرکز خدمات شستشو فرش دستبافت ابریشم نیست. این مرکز به خاک‌گیری از فرش‌های شما هم می‌پردازد. این کار موجب می‌شود تاروپود قالی‌های دستبافت و قیمتی در گذر زمان دچار پوسیدگی و افت کیفیت نشود.

با ما در مرکز خدمات شستشو فرش دستبافت ابریشم همراه باشید.

فرش شرابیان تبریز

اهمیت شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

بسیاری از فرش‌های دستبافت گران‌بها هستند و شستشوی این فرش‌ها برای دارندگان آن‌ها همواره با چالش خراب نشدن روبه‌روست. شستشوی قالی دستبافت در قالی‌شویی‌ها ممکن است فرش شما را همچون قبل، اما تمیزتر و زیباتر به شما تحویل دهد. همچنین ممکن است آسیبی جزئی یا کلی به فرش شما بزند که ارزش آن را کم کند. همین نکته لزوم دقت در انتخاب قالی‌شویی را برای شما پررنگ‌تر جلوه می‌دهد. بهترین مرکز شستشو فرش دستبافت بدون پارگی جایی است که خدمات خود را ضمانت کند.

فیلم سفید شویی تخصصی فرش دستبافت

فیلم طلاشویی تخصصی فرش دستبافت

روش شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

با مراحل شستشوی تخصصی فرش‌های دستبافت در کرج و قالیشویی خوب در کرج برای شستشو فرش دستبافت آشنا شوید:

۱- جمع کردن فرش و انتقال آن به مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

نخستین مرحله در شستشوی فرش دستبافت جمع کردن و بردن آن به مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج است. این کار با لوله کردن و انتقال درست فرش‌ها آغاز می‌شود. تا کردن فرش‌های دستباف ممکن است باعث شکستگی آن‌ها و آسیب دائمی به تاروپود فرش‌ها شود. انتقال اصولی فرش‌ها به مرکز قالی‌شویی از این‌گونه آسیب‌ها پیشگیری می‌کند.

۲- خاک گیری مکانیزه فرشهای دستبافت در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

شستشو حرفه ای فرش دستبافت در کرج با غبارزدایی آن آغاز می‌شود. غبارگیری فرش‌ها در قالی‌شویی به‌وسیله دستگاه انجام می‌شود و زمان آن نیز نسبت به مساحت فرش تنظیم می‌گردد. فرش‌های بزرگ حدود یک ساعت زمان یا بیشتر نیاز دارند تا غبارزدایی شوند. غبارزدایی فرش در مراکز شستشوی تخصصی فرش دستبافت در کرج با دستگاه‌های مکنده پرقدرت انجام می‌شود. این تجهیزات همه گردوخاک موجود در بین تاروپود فرش‌ها را با قدرت بیرون می‌کشند.

فرش تبریز ابریشم

* اهمیت خاک گیری مکانیزه فرشهای دستبافت:

بیرون کشیدن غبار از تاروپود فرش‌ها چند برتری مهم دارد:

  • بهداشت فرش نخستین برتری غبارگیری کامل فرش‌های دستباف است. با این کار آلودگی‌ها، ذرات معلق، دود و باکتری‌های خانه‌کرده در بافت فرش خارج می‌شوند. این کار سلامت فرش شما را تضمین می‌کند.
  • برتری دیگر خاک گیری مکانیزه فرشهای دستبافت سلامت و ماندگاری بیشتر فرش است. وجود غبار و آلودگی‌ها در ماه‌ها و سال‌های طولانی در تاروپود فرش‌ها دوام و طول عمر آن‌ها را کاهش می‌دهد. یکی از مرحله‌های شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج گرفتن غبار این فرش‌هاست. این کار دوام و ماندگاری فرش شما را بیشتر می‌کند.
  • باقی ماندن گردوغبار در تاروپود فرش‌ها باعث کدر شدن آن‌ها پس از شستشو می‌شود. در واقع، گویی فرش شما به‌خوبی تمیز نشده است. از مهم‌ترین برتری‌های خاک گیری مکانیزه فرشهای دستبافت تمیزی بیشتر و درخشان شدن فرش‌هاست.
  • وجود مواد ریز و ذره‌بینی در بافت فرش برای افراد حساس و کودکان آلرژی ایجاد می‌کند. مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج با کمک جاروبرقی‌های صنعتی و قدرتمند شما را از شر این باکتری‌ها و آزارشان آسوده می‌سازد.

۳- تست رنگ‌دهی فرش دستباف در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

ممکن است رنگ برخی از الیاف به‌کاررفته در بافت فرش در زمان شستشو پخش شود. تست رنگ‌دهی پیش از شستشوی فرش این نکته را مشخص می‌کند. در صورت رنگ‌دهی برخی از نخ‌های فرش، ما دقت بیشتری در شستن آن‌ها به کار می‌بریم و از تثبیت‌کننده‌های خاصی در شستن فرش‌ها کمک می‌گیریم.

زرع و نیم ابریشم

۴- لکه‌گیری فرش دستباف:

ممکن است موادی مانند مرکب، قهوه و رنگ مو فرش شما را لکه‌دار کرده باشند. در این مرحله، ما ابتدا لکه‌هایی را که با شستن فرش از بین نمی‌روند را پاک می‌کنیم و پس از آن به شستشوی فرش می‌پردازیم. در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج هر لکه‌ای با حلال مناسب آن پاک می‌شود. این کار تأثیر بیشتری دارد و به رنگ فرش آسیب نمی‌زند.

۵- خیس کردن فرش دستباف در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

برای شسته شدن خوب هر فرشی، نیاز است تا ابتدا خیسانده شود. این کار لکه‌های روی فرش را هم با سرعت و موفقیت بیشتری پاک می‌کند.

۶- شستن فرش دستباف:

پس از خیساندن فرش نوبت به شستشوی آن می‌رسد. زمان شستن فرش‌ها متفاوت است و با توجه به نوع و کثیفی فرش تعیین می‌شود. انتخاب شوینده مناسب هم کمک می‌کند تا رنگ‌ها ثابت بمانند و فرش دستباف تغییر رنگ ندهد. برخی از شوینده‌های اختصاصی فرش پودری هستند و برخی دیگر به‌صورت شامپو عرضه می‌شوند. بهره بردن از شوینده‌های مناسب در روند شستن فرش در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج چند نتیجه مهم به همراه دارد:

  • فرش را به‌خوبی تمیز می‌کند و همه کثیفی‌های بافت فرش را از آن خارج می‌کند.
  • لکه‌های فرش را پاک می‌کنند.
  • باعث زرد شدن ریشه‌های فرش نمی‌شود.
  • رنگ فرش را کمرنگ نمی‌کند.
  • استحکام و کیفیت فرش را کاهش نمی‌دهد.
فرش تبریز ریز ماهی

۷- آب‌کشی فرش دستباف در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

شستشوی فرش که پایان یافت، باید فرش‌ها آب‌کشی شوند. آب‌کشی فرش همه مواد شوینده را از بافت فرش خارج می‌کند. ماندن این مواد در بین پرزها و تاروپود فرش باعث پوسیدگی فرش‌ها می‌شود. در این مرحله، آب به‌وسیله دوش‌های پرقدرت و در دو مرحله به فرش پاشیده می‌شود. به‌این‌ترتیب دیگر اثری از مواد شوینده و آب کثیف در تاروپود قالی باقی نمی‌ماند.

۸- آب‌گیری فرش دستباف:

گرفتن آب پرزها و تاروپود فرش در شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج کمک می‌کند تا اثری از آب کثیف شستشو در آن باقی نماند. پس از این مرحله آب فرش گرفته شده و فرش شما نم‌دار است. جالب است بدانید آب‌گیری فرش‌ها با مدد از دستگاهی انجام می‌شود که با نیروی گریزازمرکز کار می‌کند. در شستشو تخصصی فرش دستبافت، فرش لوله‌شده به درون دستگاه می‌رود. چرخش سریع دستگاه آب فرش را از بافت آن خارج می‌کند.

نقشه درباری ابریشم

۹- خشک کردن فرش دستباف:

در مراکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج از روش‌های گوناگونی برای خشک کردن فرش‌ها استفاده می‌شود. بهره بردن از دمنده‌ها، استفاده از هوای گرم و پهن کردن برعکس فرش روی چهارپایه‌هایی در آفتاب از جمله روش‌های خشک کردن فرش‌ها در قالی‌شویی‌هاست. قالی‌شویی‌های قدیمی با پهن کردن فرش‌ها روی پایه‌هایی در آفتاب آن‌ها را خشک می‌کردند و هنوز هم از همین راهکار استفاده می‌کنند.

خشک کردن فرش‌های دستبافت در قالی‌شویی‌های مدرن به‌صورت مکانیزه صورت می‌گیرد. نور مستقیم آفتاب تاثیر مخربی بر رنگ‌های فرش دارد؛ به‌ویژه که روی فرش در معرض تابش آفتاب شدید قرار گیرد. وجود قطره‌های آب روی فرش‌ها هم در زیر نور خورشید باعث سوختگی ذره‌بینی پرزها می‌شود. قطره‌های آب با تابش نور خورشید کارکردی شبیه به یک لنز پیدا می‌کنند و با متراکم کردن پرتو آفتاب باعث سوزاندن سطح روی پرزها می‌شوند. خشک کردن مکانیزه فرش‌ها از همه این آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

۱۰- ترمیم و رفوی فرش دستباف:

بعضی فرش‌ها به‌علت‌های مختلف دچار آسیب شده‌اند. ممکن است پارگی، سوختگی یا پوسیدگی بخشی از فرش شما را درگیر کرده باشد. در چنین شرایطی، بنا به درخواست یا موافقت شما فرش در پایان روند شستشو یا پیش از آغاز آن در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج رفو و ترمیم می‌شود.

قالیچه گرد ابریشم

از بین بردن لکه از روی فرش دستبافت در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

فرشی که در کف اتاق و سالن پذیرایی خانه شما پهن می‌شود، در معرض رنگی شدن با انواع مواد خوردنی، نوشیدنی و مواد دیگر رنگی قرار دارد. رنگی شدن فرش زیبایی آن را دستخوش آسیب می‌کند. البته برخی مواد رنگی که دارای شکر یا مواد شیمیایی هستند هم می‌توانند باعث پوسیدگی فرش شوند. همه این نکته‌ها نیاز به دانشی را ضروری می‌سازد که بدانید هر لکه را چگونه پاک کنید تا نتیجه بهتری بگیرید و به بافت فرش هم آسیبی نزنید.

مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج یک نکته را به شما یادآوری می‌کند. اگر لکه فرش را در زمان تازگی آن پاک کنید، آسان‌تر و با مواد شوینده معمولی پاک خواهد شد؛ اما در صورت ماندن لکه روی فرش و ثابت شدن آن، باید زمان بیشتر و مواد شوینده قوی‌تر برای پاک کردن آن اختصاص دهید.

با روش پاک کردن انواع لکه‌ها از روی فرش آشنا شوید:

۱- پاک کردن لکه قهوه از روی فرش دستبافت:

لکه قهوه را می‌توانید با چند روش از روی فرشتان پاک کنید:

  • لکه قهوه تازه را با دستمال مرطوب از روی فرش پاک کنید. همچنین می‌توانید چند قطره مایع ظرف‌شویی یا شامپو فرش را در ظرفی ریخته و با آب ترکیب کنید. سپس این محلول را روی فرش بکشید و پس از آن محل لکه را با دستمال آغشته به آب پاک کنید.
  • برای پاک کردن لکه خشک‌شده قهوه باید روش دیگری را در پیش بگیرید. مقداری ماست روی لکه قهوه بریزید و بگذارید یکی‌دو ساعتی روی آن بماند. حالا ماست را با قاشقی از روی فرش پاک کنید و جای آن را با دستمال نم‌دار تمیزی پاک کنید. همچنین می‌توانید جای لکه را شست‌وشو دهید.
  • توصیه دیگر مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج به شما استفاده از سرکه سفید است. سرکه را به نسبت یک‌به‌سه با آب ترکیب کنید. مقداری از این محلول را روی لکه بپاشید و با پارچه نخی یا اسفنجی روی آن بکشید تا لکه پاک شود. اکنون جای لکه را با دستمال آغشته به آب خالص پاک کنید.
  • جوش‌شیرین هم قدرت پاک‌کنندگی دارد. می‌توانید این ماده را با سرکه سفید ترکیب کنید و آن را روی فرش بمالید تا لکه پاک شود. حتی می‌توانید چند قطره مایع ظرف‌شویی هم به آن اضافه کنید. در همه موارد، پس از پاک کردن لکه فرش جای آن را با دستمال نم‌دار تمیز کنید. در مصرف جوش‌شیرین دقت کنید تا به بافت فرش دستبافت شما آسیبی نرسد.
  • در صورت پاک نشدن قهوه از روی فرشتان آن را به بهترین قالیشویی برای از بین بردن لکه روی فرش دستبافت بسپارید.

۲- پاک کردن لکه نسکافه از روی فرش دستبافت:

توصیه مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج برای پاک کردن لکه نسکافه از روی فرش دستبافت شبیه به روند پاک کردن قهوه است. برای این کار مقداری شامپو فرش یا مایع ظرف‌شویی را در آب حل کنید و با اسفنج روی فرش بکشید. اگر لکه نسکافه خشک شده بود، قدری ماست روی آن بریزید و بگذارید بماند. پس از یکی دو ساعت ماست را با قاشق بردارید و جای آن را با دستمال نم‌داری تمیز کنید.

با مدد از سرکه سفید و ترکیب یک‌به‌سه آن با آب هم می‌توانید اثر لکه نسکافه را از روی فرشتان پاک کنید. ترکیب جوش‌شیرین با سرکه سفید و چند قطره مایع ظرف‌شویی هم برای پاک کردن اثر نسکافه از روی فرشتان اثرگذار است.

۳- پاک کردن لکه چای از روی فرش دستبافت:

پاک کردن لکه چای از روی فرش با مدد از جوش‌شیرین یا ماست امکان‌پذیر است. توصیه مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج برای برطرف ساختن لکه چای از روی فرش دستباف شما این است که ابتدا اسفنج یا پارچه نم‌داری را به جوش‌شیرین آغشته کنید. سپس آن را روی محل لکه بمالید و به آرامی بر روی لکه بکشید. پس از برطرف شدن لکه، محل را با آب سرد آب‌کشی کنید.

با کمک ماست هم می‌توانید لکه چای را از روی فرش دستبافت خود پاک کنید. به‌این‌ترتیب که ابتدا مقداری ماست روی لکه بریزید و حدود دو ساعت صبر کنید. اکنون ماست را با قاشق از روی فرش پاک کنید و با دستمال یا اسفنجی نم‌دار اثر ماست را از روی فرش پاک کنید.

۴- پاک کردن لکه زردی از روی فرش دستبافت:

بعضی وقت‌ها لکه‌های زردی که شاید ندانید منشأ آن‌ها چیست، فرش شما را کثیف کرده است. برای از بین بردن این لکه‌ها چند راه پیش روی شماست:

  • یک لیوان آب‌نمک درست کنید و یک قاشق غذاخوری سرکه سفید به آن اضافه کنید. محلول را با اسفنج یا پارچه نخی روی فرش بمالید تا لکه برطرف شود. پس از آن نیز محل لکه را بشویید.
  • پیشنهاد دیگر مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج به شما بهره‌گیری از محلول سرکه و مایع ظرف‌شویی است. البته می‌توانید کمی جوش‌شیرین هم به این ترکیب اضافه کنید.
  • آب‌لیمو هم ماده‌ای مؤثر در پاک کردن لکه زردی از روی فرش‌های دستبافت است. کمی از این ماده را با آب ترکیب کنید و چند قطره هم مایع ظرف‌شویی به آن اضافه کنید و روی لکه بکشید.
  • در صورت نیاز فرش خود را به بهترین قالیشویی برای از بین بردن لکه روی فرش دستبافت بسپارید.

۵- پاک کردن لکه نوشابه از روی فرش دستبافت:

در صورت ریختن نوشابه روی فرش، ابتدا با یک دستمال خشک نوشابه را جمع کنید. پس از آن آب سرد روی محل لکه بپاشید و دوباره آب فرش را با دستمالی تمیز بگیرید تا اثر لکه از روی فرش شما پاک شود. درصورتی‌که لکه نوشابه قدیمی است، یک قاشق مایع ظرف‌شویی را در داخل لیوانی از آب گرم بریزید و هم بزنید. اکنون این مایع را با اسفنجی نرم روی لکه بکشید. این کار را به آرامی انجام دهید تا زمانی که اثر لکه از روی فرش پاک شود. براساس تجربه مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج به‌کارگیری شامپو فرش تاثیر بهتری در پاک کردن این لکه‌ها دارد.

۶- پاک کردن لکه خون از روی فرش دستبافت:

برطرف کردن لکه خون از روی فرش راه‌های گوناگونی دارد:

  • اگر لکه خون روی فرش شما بماند و خشک شود، پاک کردن آن سخت می‌شود. پاک کردن خون تازه را ابتدا با برداشتن خون اضافی از روی فرش شروع کنید. پس از آن با حوله مرطوب و تمیزی روی آن بکشید. در صورت پاک نشدن لکه، مقداری سرکه سفید را با آب ترکیب کنید و آن را روی فرشتان بزنید. فراموش نکنید که پس از پاک شدن لکه این بخش فرش را شستشو دهید.
  • مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج برای پاک کردن خون خشک‌شده از روی فرش هم پیشنهادی دارد. برای این کار مقداری ماده تردکننده گوشت را با آب سرد مخلوط کنید و آن را روی لکه خون بریزید. حدود نیم ساعت صبر کنید تا زنجیره خون خشک‌شده بشکند. پس از آن، کمی نمک یا شکر روی خیسی فرش بریزید و صبر کنید تا خشک شود. اکنون محل لکه را با دستمال مرطوب پاک کنید یا آن را آب‌کشی کنید.
  • با مدد از ترکیب جوش‌شیرین با آب هم می‌توانید لکه خون را از روی فرش دستبافتان پاک کنید؛ اما دقت کنید که پس از تمیز کردن فرش آن را با آب بشویید تا جوش‌شیرین به فرش شما صدمه نزند.
  • می‌توانید از آب ولرم و صابون رخت‌شویی هم برای پاک کردن لکه خون از روی فرش استفاده کنید.

۷- پاک کردن لاک ناخن از روی فرش دستباف:

مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج چند راه مختلف را برای پاک کردن اثر لاک ناخن از روی فرش دستبافت پیشنهاد می‌کند:

  • گوش‌پاک‌کنی را به کمی استون آغشته کنید و با دقت روی محل لاک ناخن بکشید. پس از پاک شدن لاک، محل لکه را با ترکیب آب و شامپو فرش بشویید.
  • با اسپری مو هم می‌توانید لاک خشک‌شده را از روی فرشتان پاک کنید. اسپری را روی لکه بپاشید و با یک مسواک روی لکه بکشید. این کار را تکرار کنید تا لکه پاک شود.
  • آب اکسیژنه هم نقش مؤثری در پاک کردن فرش از لکه لاک ناخن دارد. پارچه‌ای را به آن آغشته کنید و روی لاک بکشید تا محو شود.
  • برخی افراد از الکل برای تمیز کردن لکه لاک از روی فرش استفاده می‌کنند و برای این کار چند قطره الکل را با قطره‌چکان روی لکه می‌ریزند. پس از آن با یک پارچه تمیز روی لکه می‌کشند تا اثر آن محو شود.
  • شاید با پدهای لاک‌پاک‌کن هم بتوانید اثر لاک ناخن را پاک کنید. البته به شرطی که لاک را روی بخش‌های دیگر فرش پخش نکنید. مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج به شما توصیه می‌کند پد را دور چوب‌کبریت یا گوش‌پاک‌کنی بپیچید و با دقت روی لکه لاک بکشید.
  • گفته می‌شود مایع شیشه‌شور هم می‌تواند لاک ناخن را از روی فرشتان پاک کند. اگر خواستید این روش را امتحان کنید، مقداری شیشه‌شور را بر روی لکه اسپری کنید. اسفنجی روی آن بکشید و این کار را تکرار کنید تا لکه پاک شود. پس از آن محل لکه را با اسفنج آغشته به آب تمیز پاک کنید.

۸- پاک کردن لکه جوهر از روی فرش دستبافت:

پاک کردن لکه تازه و کهنه جوهر از روی فرش با یکدیگر متفاوت است:

  • لکه تازه جوهر را با حوله خشکی جذب کنید و سپس با شامپو فرش و آب محلولی درست کنید و با اسفنج روی محل لکه بکشید.
  • شرکت شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج برای پاک کردن لکه جوهر خشک‌شده از روی فرش روش دیگری پیشنهاد می‌کند. یک قاشق غذاخوری سرکه و یک قاشق غذاخوری مایع ظرف‌شویی را در یک لیوان آب حل کنید. اسفنجی تمیز را به کار بگیرید و مایع را روی لکه بکشید. این کار را ادامه دهید تا اثر لکه از بین برود. اکنون اسفنج تمیزی را خیس کنید و اثر محلول قبلی را از روی فرش پاک کنید.
  • اگر لکه جوهر خیلی گسترده و فرش شما هم گران‌بها بود، بهتر است پاک کردن آن را به همکاران ما در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج بسپارید.

۹- پاک کردن لکه رنگ مو از روی فرش دستبافت:

پاک کردن لکه رنگ مو از روی فرش کار آسانی نیست. البته اگر به‌محض ریختن رنگ روی فرش به پاک کردن آن اقدام کنید، امکان موفقیت شما زیاد است. اگر هم رنگ ریخته‌شده خشک شده بود، از راه‌های دیگری برای پاک کردن آن اقدام کنید:

  • اگر نمی‌خواهید فرش خود را برای شستشو به مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج بسپارید، ابتدا با دستمالی نم‌دار روی لکه رنگ مو بکشید. سپس مقداری شامپو یا صابون رنده‌شده روی آن قرار دهید و با یک دستمال یا اسفنج روی صابون یا شامپو بکشید تا اثر رنگ مو محو شود.
  • اسپری مو را هم می‌توانید برای پاک کردن رنگ مو به کار بگیرید. اسپری مو را از فاصله چند سانتی‌متری روی لکه بپاشید. پس از آن با حوله‌ای تمیز یا اسفنج روی لکه بکشید تا رنگ آن برطرف شود. سپس دستمال نم‌داری روی محل لکه بکشید. اگر فرش شما عتیقه و قیمتی است، بهتر است پاک کردن لکه رنگ مو را به مرکز شستشو تخصصی فرش دستباف بسپارید تا احتمال هرگونه آسیبی را از فرشتان دور کنید.
  • بنابر تجربه‌های مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج آمونیاک هم می‌تواند نقش پاک‌کننده لکه رنگ مو را داشته باشد. برای این کار یک قاشق غذاخوری آمونیاک و یک قاشق چای‌خوری مایع ظرف‌شویی را در یک لیوان آب حل کنید. این محلول را با پارچه‌ای تمیز روی لکه رنگ مو بکشید تا پاک شود. سپس با دستمال نم‌دار این بخش فرش را تمیز کنید.
  • راه دیگر تمیز کردن رنگ مو از روی فرش بهره‌گیری از جوش‌شیرین است. کمی آب گرم، نمک و جوش‌شیرین را با هم ترکیب کنید تا به‌صورت خمیر درآید. این خمیر را روی لکه قرار دهید و بگذارید سی دقیقه بماند. پس از آن محل لکه را جارو بزنید و با دستمال نم‌دار تمیزی پاک کنید.

۱۰- پاک کردن لکه قطره آهن از روی فرش دستبافت:

اگر فرش شما با قطره آهن لکه‌دار شده است، مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج چند راه برای پاک کردن آن به شما پیشنهاد می‌دهد:

  • آب لیموترش می‌تواند اثر لکه قطره آهن را پاک کند. کمی از این ماده را روی لکه بریزید و چند دقیقه صبر کنید. سپس با دستمالی نم‌دار روی آن بکشید.
  • از ماست هم می‌توانید برای پاک کردن اثر قطره آهن بهره ببرید. ماست را روی لکه بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. پس از آن ماست را با قاشق بردارید و با دستمالی مرطوب محل لکه را تمیز کنید.
  • راه دیگری هم برای پاک کردن اثر قطره آهن وجود دارد. محل لکه را مرطوب کنید و مقداری جوش‌شیرین روی آن بریزید تا لکه را بپوشاند. پس از چند دقیق جوش‌شیرین را جارو کنید و محل لکه را با دستمال نم‌دار تمیز کنید.
  • با انتخاب بهترین قالیشویی برای از بین بردن لکه روی فرش دستبافت هرگونه لکه را از روی فرشتان پاک کنید.

۱۱- پاک کردن لکه روغن از روی فرش دستبافت:

همان‌طور که شستن ظرف‌ها و پارچه‌های روغنی نیاز به مواد خاص و دقت بیشتر دارد، پاک کردن لکه‌های روغن از روی فرش نیز دقت بیشتری را می‌طلبد. بنابراین پیش از شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج، ابتدا بهتر است این لکه‌ها را پاک کنید. برای پاک کردن لکه روغن روی فرش بهتر است در زمان ریختن روغن اقدام کنید:

  • ابتدا روغن ریخته‌شده را با قاشق از روی فرش
  • جمع کنید.
  • با پارچه نخی روغنی که جذب فرش شده را جمع کنید.
  • با آب گرم محل لکه را بشویید.
  • مقداری نشاسته ذرت یا جوش‌شیرین روی لکه روغن بریزید و آن را با مسواکی روی لکه بکشید.
  • با جاروبرقی فرش را تمیز کنید.
  • بهترین راه برای پاک کردن لکه روغن از روی فرش سپردن آن به مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج است.

بهترین قالیشویی برای از بین بردن لکه روی فرش دستبافت:

اگر فرش شما دستبافت و قیمتی است، باید آن را به مرکز شستشو حرفه ای فرش دستبافت در کرج بسپارید؛ زیرا برخی مواد شیمیایی ممکن است به فرش شما آسیب بزنند. البته اگر لکه روی فرش کم‌رنگ است و پاک کردن آن با موادی مانند آب و شامپو فرش ممکن است، تمیز کردن فرش آسیبی به فرش شما نمی‌زند. همچنین بهره‌گیری از موادی مانند سرکه سفید آسیب‌رسان نیست؛ اما اگر لکه روی فرش پاک نشد، باید در استفاده از مواد قوی‌تر احتیاط کنید.

در چنین زمان‌هایی بهترین راه برای اینکه فرش پرارزش شما دچار آسیب نشود این است که زدودن لکه از روی آن را به یک قالیشویی بسپارید. مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج یکی از این مراکز است که برای پاک کردن هر لکه‌ای از روش مناسب آن استفاده می‌کند.

خدمات مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

با انواع خدمات مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج آشنا شوید:

  • شستشو انواع فرش دستبافت ابریشم.
  • شستشو انواع فرش دستبافت غیرابریشم.
  • شستشو انواع تابلو فرش دستبافت.

شستشو انواع فرش دستبافت ابریشم:

بهرین راه شستشو فرش دستبافت ابریشم واگذار کردن آن به مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج است. با نکته‌هایی درباره بهترین راه شستشو فرش دستبافت ابریشم آشنا شوید:

·بهترین راه شستشو فرش دستبافت ابریشم:

ابریشم ماده‌ای حساس است و شستن آن مهارت و ملاحظه‌های خود را نیاز دارد. هرگونه آسیبی که به بافت یا رنگ فرش ابریشمی زده شود، سوای اینکه چهره آن را خراب می‌کند، بر قیمت فرش هم تأثیر بسزایی خواهد داشت. شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج دو راه برای شستن این فرش‌ها پیش روی شما می‌گذارد. نخست آنکه کسانی فرش را بشویند که تجربه کافی در این کار دارند. دومین و آسان‌ترین راه شستن قالی‌های ابریشم هم این است که آن را به بهترین مرکز شستشوی فرش دستبافت ابریشم بسپارید.

·خاک گیری مکانیزه فرشهای دستبافت ابریشم:

همانند فرش‌های دستبافت غیرابریشمی، فرش‌های دستباف ابریشم هم نیاز به خاک‌گیری دارند. پیش‌تر به اهمیت خاک‌گیری فرش‌های دستباف اشاره کردیم. ازآنجاکه فرش‌های ابریشمی ارزش مالی بیشتری از فرش‌های دستباف معمولی دارند، این ضرورت هم در آن‌ها بیشتر به چشم می‌خورد. خاک‌گیری فرش‌های ابریشمی با دست و وسایلی مانند چوب بافت ظریف این قالی‌ها را دچار آسیب می‌کند. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در مرکز شستشو انواع فرش دستبافت ابریشم خاک گیری مکانیزه فرشهای دستبافت ابریشمی است.

·روند شستشوی فرش‌های ابریشم در بهترین مرکز شستشوی فرش دستبافت ابریشم:

با روند شستشوی قالیشویی خوب در کرج برای شستشو فرش دستبافت ابریشم آشنا شوید:

  • مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج ابتدا نوع فرش ابریشمی شما را مشخص می‌کند. قالی‌های ابریشم دستبافت به چند گروه دسته‌بندی می‌شوند. فرش‌های کف ابریشم که پرزها یا گره‌های آن‌ها از ابریشم بافته شده‌اند؛ فرش‌های گل ابریشم که ابریشم در بافت گل‌های آن‌ها به کار رفته و فرش‌های تمام ابریشم که تاروپود و گره‌های آن‌ها از ابریشم است.
  • خاک‌گیری نخستین مرحله شستن فرش‌های ابریشمی در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج است. خاک گیری مکانیزه فرشهای دستبافت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
  • پس از خاک‌گیری فرش، روند شستشوی آن با خیساندن فرش آغاز می‌شود. ممکن است فرش شما در روند شستشو رنگ پس بدهد. به‌کارگیری ماده‌ای شیمیایی در آغاز روند شستشو از این کار و درآمیختن رنگ‌های فرش شما پیشگیری می‌کند. ماده‌ای مانند هیدروسولفید سدیم که هیچ تأثیر مخربی روی فرش‌ها ندارد و تنها از پس دادن رنگ آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  • در تمام روند شستشوی فرش ابریشم، پاشیدن آب از سردوشی‌ها کنترل می‌شود تا پرزها و تاروپود فرش دچار صدمه نشود.
  • پس از پایان یافتن روند شستشو در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج، فرش وارد مرحله آب‌گیری و خشک کردن می‌شود. گرفتن آب این فرش‌ها به شکلی انجام می‌شود که پرزها و تاروپود آن‌ها هیچ‌گونه آسیبی نبینند. استفاده از تجهیزات مدرن در بهترین مرکز شستشوی فرش دستبافت ابریشم خشک کردن این فرش‌ها را سرعت می‌بخشد.
  • همه فرش‌ها پس از شستشو زبر می‌شوند. مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت ابریشم برای زبر نشدن قالی‌های ابریشمی راه‌حلی دارد. پس از پایان روند شستشو روی پرزهای فرش و در جهان خواب فرش برس‌ها یا سنگ‌های مخصوصی کشیده می‌شود تا فرش شما نرمی پیشین خود را بازیابد.
  • بسته‌بندی و فرستادن فرش‌ها به خانه شما آخرین مرحله از روند شستشوی فرش ابریشم در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج است.

·بهترین مرکز شستشوی فرش دستبافت ابریشم:

فرش‌های دستباف ابریشمی یادگار هنر و تمدن کشور ایران هستند. کثیف شدن فرش‌ها امری طبیعی است و هر فرشی باید پس از چند سال شسته شود. همه دارندگان فرش‌های زیبا و ارزشمند ابریشمی می‌خواهند روند شستشو تنها فرش آن‌ها را تمیزتر کند. هرگونه آسیبی که قالی‌شویی‌های غیراستاندارد به فرش ابریشمی وارد کنند، جبران‌شدنی نیست.

همین نکته لزوم سخت‌گیری شما را در انتخاب بهترین مرکز شستشوی فرش دستبافت ابریشم ضروری نشان می‌دهد. برای انتخاب بهترین مرکز شستشو فرش دستبافت بدون پارگی و هرگونه آسیب دیگری به چند نکته توجه کنید:

  • مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج باید عضو رسمی اتحادیه قالیشویی کرج باشد. جالب است بدانید تعرفه شستشو فرش دستبافت ابریشم و انواع دیگر فرش‌های دستبافت در این قالی‌شویی‌ها با نظارت اتحادیه تعیین می‌شود.
  • کارخانه‌ای که شستن فرش ابریشمی دستبافت خود را به آن می‌سپارید، باید از مدرن‌ترین تجهیزات قالی‌شویی برخوردار باشد. هرگونه کاستی در تجهیزات و استفاده از روش‌های سنتی برای خاک‌گیری، شستن و خشک کردن فرش‌ها ممکن است فرش باارزش شما را دچار آسیب سازد.
  • بهترین مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج باید خوش‌قول و متعهد هم باشد. فرش‌ها را در زمان مشخص‌شده جمع‌آوری کند و تحویل دادن آن‌ها هم براساس زمان تعیین‌شده باشد.
  • قالی‌شویی‌های باتجربه و مطمئن خیال شما را بابت شستشوی فرش آسوده می‌سازند. ضمانت شستشو فرش دستبافت از طرف قالی‌شویی راه خوبی برای جلب اطمینان شماست . به‌این‌ترتیب شما مطمئن می‌شوید هیچ صدمه‌ای در روند بردن، آوردن و شستشوی فرش شما رخ نخواهد داد.
  • بهترین راه شستشو فرش دستبافت ابریشم سپردن فرش به مرکزی است که پیشینه خوبی در شستن فرش‌های دستبافت و به‌ویژه فرش‌های ابریشم داشته باشد. این نکته را از بررسی نظر مشتریان پیشین قالی‌شویی در وب‌سایت آن‌ها هم می‌توانید دریابید.

·تعرفه شستشو فرش دستبافت ابریشم در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

تعرفه شستشو فرش دستبافت ابریشم هرساله از طرف اتحادیه تعیین می‌شود و به قالی‌شویی‌ها ابلاغ می‌شود. با نگاهی به تعرفه این خدمات از روند کلی قیمت‌ها باخبر می‌شوید.

جدول تعرفه شستشو فرش دستبافت ابریشم و غیر ابریشم

نوع سرویس

نرخ عادی شستشو هر متر مربع (به تومان)

نرخ ویژه هر متر مربع (به تومان)

شستشو فرش دستبافت ابریشم

توافقیتوافقی

اعلاشویی فرش دستبافت ابریشم

***

***

شستشو فرش دستبافت گل ابریشم

***

***

اعلاشویی فرش دستبافت گل ابریشم

***

***

خشکشویی فرش دستبافت ابریشم در محل

***

***

خشکشویی فرش دستبافت گل ابریشم در محل

***

***

لکه‌برداری فرش دستبافت ابریشم

***

***

حمل‌ونقل فرش دستبافت ابریشم

***

***

رفوی فرش دستبافت ابریشم

***

***

شستشوی تابلو فرش

***

***

شستشو فرش دستبافت

***

***

اعلاشویی فرش دستبافت

***

***

رفو فرش دستبافت

***

***

·خدمات شستشو فرش دستبافت ابریشم:

خدمات شستشوی فرش‌های ابریشمی تنها به شستن آن‌ها محدود نمی‌شود. انواع خدمات دیگری در این قالی‌شویی‌ها ارائه می‌شود که ممکن است فرش شما به آن نیاز داشته باشد. خدماتی مانند رفو، رنگ‌بری و قلم‌زنی که ممکن است فرش شما به آن نیاز داشته باشد.

·ضمانت شستشو فرش دستبافت ابریشم:

همان‌طور که اشاره کردیم، قالی‌شویی‌های معتبر و حرفه‌ای با ضمانت شستشو فرش دستبافت ابریشمی و غیرابریشمی اطمینان می‌دهند حرفه‌ای هستند و ابایی از دادن ضمانت ندارند. بهترین مرکز شستشوی فرش دستبافت ابریشم در کرج با دادن ضمانت هرگونه نگرانی را درباره آسیب رسیدن به فرشتان از شما دور می‌کند. مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج بدون هرگونه قیدوشرطی ضمانت می‌کند فرش شما در هیچ‌یک از مراحل انتقال به قالی‌شویی، شستشو و تحویل دادن آن دچار آسیب نشود.

شستشو انواع فرش دستبافت غیرابریشم:

فرش‌های غیر ابریشمی شما نیز در مرکز شستشو انواع فرش دستبافت ابریشم و با همان دقت و حساسیت شسته می‌شوند. این دسته فرش‌ها نیز با بهترین مواد مخصوص شستشوی فرش و با روند شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج شسته و تمیز می‌شوند.

شستشو انواع تابلو فرش دستبافت:

شستشوی تابلو فرش دستبافت یکی دیگر از خدمات شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج است. تابلو فرش‌ها آثار هنری زیبا و پرارزشی هستند که کمتر و دیرتر کثیف می‌شوند؛ اما این تابلوها نیز هر چند سال یک بار نیاز به تمیز شدن پیدا می‌کنند. این خدمت را هم می‌توانید از مرکز خدمات شستشو فرش دستبافت ابریشم دریافت کنید. در ادامه مطلب به نکته‌هایی در این زمینه پرداخته‌ایم.

·آشنایی با شستشو تابلو فرش دستبافت در کرج:

تابلو فرش‌ها را در خانه بسیاری از ایرانیانی می‌بینید که دوست دارند کاشانه خود را با هنر ایرانی زیباتر کنند. این تابلوها جزو اشیای گران‌قیمت هر خانه به حساب می‌آیند. تابلو فرش روی دیوار آویزان می‌شود و کمتر کثیف می‌شود؛ اما سطح روی همین تابلوها نیز در گذر زمان کثیف و کدر می‌شوند و نیاز است تا دوباره زیبایی و درخشندگی سابق خود را بازیابند. خوشبختانه مرکز خدمات شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج تابلو فرش‌های شما را هم شستشو می‌دهد و زیبایی و درخشندگی آن‌ها را همانند روزهای آغاز استفاده نمایان می‌کند.

·مراحل شستشو تابلو فرش دستبافت در کرج:

با روند شستشوی تابلو فرش در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج آشنا شوید:

۱-غبارگیری از تابلو فرش دستباف در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

غبارگیری نخستین مرحله در شستشوی تابلو فرش‌های دستباف است. این کار با مدد از جاروبرقی‌های قوی صنعتی انجام می‌شود تا غبار لابه‌لای پرزهای تابلو فرش شما خارج شود. توجه داشته باشید که کشیدن برس روی تابلو فرش باعث سائیدگی آن می‌شود. درصورتی‌که در خانه اقدام به تمیز کردن تابلو فرش خود می‌کنید، این نکته را در نظر بگیرید.

۲-تست رنگ‌دهی تابلو فرش دستباف در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

در بهترین مرکز شستشوی فرش دستبافت ابریشم در کرج پیش از آغاز شستشوی هر تابلو فرشی تست رنگ‌دهی آن انجام می‌شود. همواره احتمال این هست که برخی از نخ‌های به‌کاررفته در بافت فرش و تابلو فرش رنگ پس دهند. تست رنگ‌دهی این اطمینان را به شوینده می‌دهد که امکان رنگ پس دادن بخش‌هایی از فرش وجود دارد یا خیر. پس از آن تابلو فرش به بخش شستشو سپرده می‌شود.

تست رنگ‌دهی تابلو فرش با مدد از یک گوش‌پاک‌کن انجام می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید این تست را در خانه انجام دهید، به‌این‌ترتیب عمل کنید:

  • ابتدا یک گوش پاک‌کن را با آب جوش خیس کنید.
  • پیش از سرد شدن پنبه گوش پاک‌کن، آن را روی بخش آزمایشی فرش بکشید.
  • اگر گوش پاک‌کن رنگی شد، به این معناست که تابلو فرش رنگ می‌دهد و شستشوی آن می‌تواند کل تابلوی شما را خراب کند. شستن چنین تابلو فرش‌هایی را به‌طور قطع به قالی‌شویی‌های معتبر بسپارید.

۳-شستشوی تابلو فرش دستباف در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

شستشوی تابلو فرش دستباف در صورت رنگ‌دهی با مواد خاصی انجام می‌شود تا از خراب شدن تابلو جلوگیری شود. برای پیشگیری از رنگ‌دهی تابلوها مواد شیمیایی و مواد شوینده مخصوص تابلو فرش هم‌زمان به کار گرفته می‌شوند. شستشوی تابلو فرش با آب سرد انجام می‌شود تا هیچ خطری برای رنگ‌های تابلو به همراه نداشته باشد.

۴-آب‌گیری و خشک کردن تابلو فرش دستبافت:

آب‌گیری و خشک کردن تابلو فرش در مرکز شستشوی فرش دستباف با دستگاه‌های مکانیزه انجام می‌شود تا آب به‌‌سرعت از بافت فرش جدا شود و تابلو فرش شما خشک شود. توجه داشته باشید که تابلو فرش‌ها به‌هیچ‌وجه نباید در برابر نور خورشید خشک شوند. اگر در خانه اقدام به شستن این تابلوها می‌کنید، بهتر است آن‌ها را در محیطی گرم، اما به دور از نور خورشید قرار دهید تا خشک شوند. سایه حیاط یا تراس خانه شما فضای مناسبی برای خشک کردن تابلو فرش است.

۵-ترمیم تابلو فرش دستبافت در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

یکی از خدمات معمول مرکز شستشو تابلو فرش دستبافت در کرج رفو و ترمیم تابلو فرش شماست. اگر تابلوی شما در اثر ماندن در انبار یا کمد یا به هر دلیل دیگر آسیب دیده باشد، امکان ترمیم آن در این مرکز وجود دارد. در صورت تقاضای شما برای ترمیم تابلو فرش، ما به ترمیم پوسیدگی، پارگی، بیدخوردگی و دیگر خرابی‌های آن می‌پردازیم. این کار ممکن است پیش از شستن تابلو فرش یا پس از آن صورت گیرد که با توجه به نوع آسیب انجام می‌شود.

·بهترین مرکز شستشو تابلو فرش دستبافت در کرج:

اگر تابلو فرش ارزشمند و گران‌قیمتی دارید، پیشنهاد ما این است که با صرف هزینه‌ای برای شستشوی آن از آمدن خسارت به اموال خود پیشگیری کنید. اگرچه انتخاب قالیشویی برای سپردن تابلو فرش شما نیز باید با دقت و وسواس صورت گیرد. شستشو تابلو فرش دستبافت در کرج را به مراکز شستشوی تخصصی آن بسپارید. پیش از این کار نیز از ضمانت شستشو فرش دستبافت و تابلو فرش دستبافت در آن مرکز مطمئن شوید.

ضمانت شستشو فرش دستبافت در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

هرگاه تصمیم گرفتید فرش دستبافت، ابریشمی، عتیقه و مشابه آن‌ها را به قالی‌شویی‌ها بدهید، به یک نکته توجه کنید. انتخاب درست قالی‌شویی می‌تواند فرش شما را شسته و تمیز تحویلتان بدهد، یا فرش قیمتی شما را دچار آسیب سازد. ضمانت شستشو فرش دستبافت از طرف مراکز خدمات شستشوی فرش می‌تواند خیال شما را درباره این موضوع آسوده سازد.

شستشوی فرش دستبافت ابریشم در خانه:

شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج بهترین راه برای تمیز کردن قالی‌های ابریشمی است؛ اما برخی افراد دوست دارند فرش ابریشم را خودشان شستشو دهند. اگر شما هم از این گروه افراد هستید، با بهترین راهکارهای شستن فرش ابریشم در خانه و پس از آن با بهترین راه شستشو فرش دستبافت ابریشم آشنا شوید:

با مراحل شستن فرش ابریشم در خانه آشنا شوید:

  • پیش از شستشوی فرش ابریشم، آن را با جاروبرقی جارو بزنید.
  • پارچه سفیدی را خیس کنید و روی رنگ‌های پررنگ یا تیره فرش بکشید. اگر پارچه رنگی شد، خیس کردن و حتی شستن فرش باعث در هم رفتن رنگ‌های آن می‌شود. این کار یعنی تست رنگ‌دهی از مهم‌ترین مراحل در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج است.
  • فرش را بتکانید تا گردوغبار از بافت آن خارج شود.
  • اگر لکه‌ای روی فرش افتاده، با مدد از راهکارهایی که گفتیم، آن را برطرف کنید.
  • فرش را خیس کنید.
  • شستن فرش ابریشم بهتر است در جهت خواب پرزها باشد تا آسیبی به آن‌ها نرسد.
  • فرش را با فشار بالای آب نشویید تا ریشه‌های فرش شما آسیب نبیند. دوش آبی با فشار متوسط برای شستشوی فرش شما مناسب است.
  • فرش ارزشمند خود را با آب گرم نشویید. آب گرم باعث از دست رفتن استحکام ریشه‌های فرش می‌شود.
  • از مواد شوینده قلیایی برای شستن فرش خود استفاده نکنید. شامپو فرش و پودرهای لباس‌شویی دستی مواد مناسبی برای شستن فرش شما هستند. هریک از این مواد را در آب حل کنید و سپس روی فرش خیس‌شده بریزید.
  • فرش را با احتیاط بشویید و بگذارید آب آن برود و زود فرش را لوله نکنید. البته برخی اعتقاد دارند اصلاً نباید فرش ابریشم را لوله کنید.
  • فرش را بدون لوله کردن و پشت به آفتاب جلوی نور خورشید پهن کنید.
  • زمانی که هنوز مقداری رطوبت در فرش شما باقی است، پرزها را در سمت خواب آن‌ها جارو بزنید.
  • در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج از هر آسیبی که ممکن است فرش شما در معرض آن باشد، پیشگیری می‌شود. برای سالم ماندن فرش خود شستشوی آن را به بهترین مرکز شستشوی فرش دستبافت ابریشم بسپارید.

شستشو حرفه ای فرش دستبافت در کرج:

در گذشته، شویندگان حرفه‌ای فرش‌های دستباف افرادی بودند که به بافت فرش‌ها و آسیب‌هایی که ممکن بود در روند شستشو برای فرش پدید آید، آشنا بودند. با به وجود آمدن کارخانه‌ها و کارگاه‌های قالیشویی، روند شستشوی فرش‌ها کمی مکانیزه شد. اما در این قالی‌شویی‌ها نیز همچنان از نیروی انسانی برای برخی کارها در روند شستشو استفاده می‌شد.

اختراع تجهیزات مکانیزه شستشوی فرش این صنعت را به‌کلی دگرگون ساخت و امکان شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج را برای کارخانه‌ها فراهم کرد. وسایل خاک‌گیری و شستشوی مکانیزه فرش‌های دستباف امکان تمیزتر کردن فرش‌ها را بدون آسیب زدن به آن‌ها در اختیار این کارخانه‌ها قرار داد. البته شستشوی مکانیزه فرش‌ها هم با نظارت عوامل انسانی صورت می‌گیرد؛ اما امکاناتی که تجهیزات شستشوی فرش در اختیار کارخانه‌ها می‌گذارند، پیشرفته‌تر از شستشوی فرش‌ها با نیروی انسانی است.

یکی از این امکانات خاک گیری مکانیزه فرشهای دستبافت است. این دستگاه‌ها خاک ماه‌ها و سال‌های گذشته را با مکنده‌های پرقدرت از بین پرزها و تاروپود فرش‌ها بیرون می‌کشند. باقی ماندن خاک در بین تاروپود فرش‌ها باعث گِل و سنگین شدن فرش پس از شستشو، گرفتن بوی بد و پوسیدگی زودرس قالی‌ها می‌شود. مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج به تمام امکانات شستشوی مکانیزه فرش‌ها مجهز است.

خدمات دیگر شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

با برخی از خدمات دیگر مرکز شستشوی فرش دستبافت در کرج آشنا شوید:

۱- کارشناسی فرش:

نخستین خدمت مهمی که قالی‌شویی‌های معتبر برای رفاه حال شما انجام می‌دهند، کارشناسی فرش شماست. برای این کار ابتدا یکی از کارشناسان فرش شما را بررسی می‌کند تا در صورت وجود پوسیدگی در آن، روند شستشو صدمه‌ای به فرش نزند. این بازرسی برتری دیگری هم دارد. اگر هرگونه اشکال، ایراد، پارگی و نقصی در فرش شما وجود داشته باشد، شناسایی می‌شود. پس از آن، همکاران ما با شما تماس می‌گیرند تا در صورت تمایل شما، ابتدا اشکال فرش برطرف شود یا فرش شما رفو شود و پس از آن اقدام به شستن فرش شود.

۲- لکه‌گیری فرش:

کمتر فرشی در روند استفاده دچار کثیفی و لک نمی‌شود. گاهی اوقات شستشوی فرش با مواد شوینده معمول و استاندارد هم نمی‌تواند این لکه‌ها را پاک کند. یکی از مهم‌ترین کارکردهای شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج این است که پس از پایان روند شستشو نباید هیچ لکه‌ای روی فرش شما دیده شود. به همین دلیل پیش از آغاز روند شستشو هرگونه لکه ثابت و پایدار از روی فرش شما پاک می‌شود.

۳- رنگ‌برداری فرش:

گاهی شستشوی فرش در خانه باعث پس دادن رنگ قالی و درگیر کردن بخش‌های دیگر آن می‌شود. گاهی هم ریختن آب گرم روی فرش این مشکل را پدید می‌آورد. رنگ‌برداری از روی فرش کاری تخصصی است و نمی‌توانید آن را در خانه انجام دهید. برای تمیز کردن فرش از رنگ‌های پخش‌شده در شرکت شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج از ماده‌ای به نام هیدروسولفیت سدیم با غلظت پایین استفاده می‌کنیم. تأثیر این ماده در رنگ‌برداری ثابت شده است.

توجه داشته باشید که کمک گرفتن از مواد شیمیایی باید به دست متخصصان صورت گیرد تا آسیبی به بافت فرش شما زده نشود.

۴- سفید کردن ریشه‌های فرش:

ریشه‌های فرش‌ها به رنگ سفید یا رنگ‌های روشن دیگر هستند. بدیهی است در درازای ماه‌ها یا سال‌های استفاده از فرش‌ها رنگ ریشه‌ها تغییر می‌کند. استفاده از ماده‌ای به نام هیپوکلریت سدیم در روند شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج کمک می‌کند تا ریشه‌های فرش رنگ اصلی خود را بازیابند.

۵- شیرازه‌دوزی فرش:

شیرازه‌دوزی فرش بخشی از روند ترمیم یا رفوی فرش است. درصورتی‌که شیرازه‌های یک یا دو طرف فرش شما آسیب دیده باشد، امکان ترمیم آن در قالی‌شویی وجود دارد. البته برای این کار همکاران ما ابتدا از شما اجازه می‌گیرند و در صورت موافقت شما به این کار مشغول می‌شوند. شیرازه‌دوزه فرش استحکام فرش شما را به آن بازمی‌گرداند و از خراب شدن گره‌های فرش در بخش‌های کناری قالی جلوگیری می‌کند.

۶- چرم‌دوزی فرش در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

برای لول نشدن کناره‌های فرش‌های ظریف به پشت آن‌ها و در قسمت حاشیه قطعه‌هایی از چرم دوخته می‌شود. بیشتر چرم‌هایی که برای این منظور به کار گرفته می‌شوند، چرم‌های مصنوعی با پهنای سه تا شش سانتی‌متر هستند. چرم‌دوزی فایده‌های زیادی برای فرش‌های دستبافت و ابریشمی دارد.

نخستین و مهم‌ترین فایده چرم‌دوزی افزایش استحکام فرش‌هاست. جلوگیری از پوسیدگی کناره‌های فرش در اثر اصطکاک کارکرد دیگر چرم‌دوزی است. جلوگیری از کش آمدن فرش هنگام شستشو و جلوگیری از لوله شدن آن هم کارکرد دیگر این چرم‌ها به شمار می‌رود.

۷- ریشه‌زنی و ریشه بافی فرش:

ریشه‌های فرش همواره در معرض آسیب هستند. رفت‌وآمد افراد، پا خوردن ریشه‌ها و برخورد کفش با آن‌ها این بخش از فرش‌ها را بیشتر از قسمت‌های دیگر آن خراب می‌کند. ترمیم ریشه‌های فرش یکی دیگر از خدمات شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج است.

ریشه‌بافی هم خدمت دیگری است که استحکام ریشه‌های فرش شما را در برابر آسیب‌های محیطی ضمانت می‌کند. البته نمی‌توانید نقش ریشه‌بافی را در زیبایی فرش‌های دستباف و ابریشمی نادیده بگیرید.

۸- قلم‌زنی فرش در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

شستشوی فرش در خانه، پهن کردن فرش زیر آفتاب، استفاده از برخی مواد شوینده و حتی استفاده طولانی‌مدت از فرش می‌تواند رنگ بخش‌هایی از فرش شما را کم‌رنگ یا بور کند. برای بازگرداندن زیبایی رنگ‌ها به فرش‌های دستباف و ابریشمی راهی به نام قلم‌زنی وجود دارد. استادان قلم‌زن و رنگرز برای قلم زنی از مواد گوناگونی مانند مواد شمعی، ماژیک‌ها و جوهرهای مختلف بهره می‌برند تا زیبایی فرش‌های شما را به آن‌ها بازگردانند.

۹- دارکشی فرش:

بعضی از فرش‌ها در زمان استفاده دچار کجی و کش آمدن می‌شوند. البته برخی نیز از آغاز تولد دچار این مشکل شده‌اند. دارکشی فرش‌های دستباف در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج این مشکل را هم تا حد زیادی برطرف می‌کند.

۱۰- ترمیم پارگی فرش:

گاهی فرش شما در اثر پوسیدگی یا کشیدن از زیر وسایل خانه پاره شده است. ترمیم پارگی فرش هم خدمت دیگری از مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج است.

۱۱- ترمیم سوختگی فرش:

سوختگی بلایی است که بر سر بسیاری از فرش‌ها می‌آید. سوختگی به‌دلیل افتادن ذغال قلیان، سیگار، آتش بخاری و دلایل دیگری رخ می‌دهد و به فرش‌های دستباف شما آسیب می‌زند. خوشبختانه رفوی سوختگی  فرش‌های خود را نیز می‌توانید از هر قالیشویی خوب در کرج برای شستشو فرش دستبافت بخواهید.

۱۲- کنترل کیفیت فرش:

پایان روند کار ما آغاز کنترل کیفیت شستشوی فرش‌هاست. در این زمان کارشناسان کنترل کیفیت وارد میدان می‌شوند و با نظارت بر روند کار مطمئن می‌شوند شستشوی فرش و اقدامات دیگر سفارش‌شده به‌خوبی انجام شده باشند. ضمانت شستشو فرش دستبافت به این معناست که کیفیت اقدامات انجام‌شده باید در بالاترین سطح باشند.

شستشو فرش دستبافت بدون پارگی در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

شستن بدون نظارت فرش‌ها با تجهیزات غیراستاندارد یا بهره‌گیری از نیروی کار غیرحرفه‌ای و عوامل دیگر ممکن است باعث پارگی و آسیب به فرش در قالی‌شویی شود. مراکز معتبر قالی‌شویی با ضمانت شستشو فرش دستبافت به شما اعلام می‌کنند بر کل روند شست‌وشو نظارت دارند. همچنین امکان پاره شدن فرش شما در هیچ‌یک از مراحل خاک‌گیری، شست‌وشو و خشک کردن وجود ندارد.

بردن و آوردن فرش‌ها نیز با نظارت کارشناسان صورت می‌گیرد و احتمال پاره شدن فرش‌ها در این زمان نیز منتفی است. مراکز معتبری مانند مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج با ضمانت شستشو فرش دستبافت متعهد می‌شوند. براساس این تعهدات در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای که منجر به آسیب دیدن فرش شما شود، این مراکز پاسخگو خواهند بود.

برتری‌های شستشو تخصصی فرش دستباف در مراکز خدمات حرفه‌ای:

شستشوی فرش‌های دستبافت ابریشم و غیرابریشم در مراکز حرفه‌ای برتری‌های زیادی دارد که بخشی از آن‌ها را برمی‌شماریم:

۱- خاک‌گیری درست فرش:

خاک‌گیری اصولی فرش نخستین برتری شستشوی فرش‌های دستباف در مراکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج است. شستن فرش‌ها در خانه و بدون کمک گرفتن از وسایل مکانیزه نمی‌تواند گردوخاک فرش‌های دستباف را به‌طور کامل از بافت آن‌ها خارج کند. باقی ماندن گردوخاک در بافت فرش هم به‌مرور زمان باعث پوسیدگی آن می‌شود.

۲- شستشوی اصولی فرش:

خیساندن، شستشو و آب کشیدن فرش در بهترین مرکز شستشوی فرش دستبافت ابریشم و فرش‌های دستی دیگر با کمک دستگاه‌های مکانیزه انجام می‌شود. این کار بدون دخالت نیروی کار انجام می‌شود و توان جسمانی افراد تأثیری در روند شستشوی فرش‌ها ندارد. همین نکته‌ها باعث می‌شود تا همه فرش‌ها با وجود وزن بالا و اندازه بزرگ آن‌ها به‌خوبی شسته شوند.

۳- لکه‌گیری فرش:

در مرکز شستشوی تخصصی فرش دستبافت برای پاک کردن هر لکه‌ای از شوینده‌ها و حلال‌های مناسب آن استفاده می‌شود. در واقع، تجربه کارشناسان در این مراکز عاملی برای پاک شدن فرش‌ها از انواع لکه‌ها، بدون آسیب رساندن به رنگ فرش‌ها شده است. به‌طور معمول پیش از روند شست‌وشو، کار لکه‌گیری صورت می‌گیرد و پس از آن فرش شما شسته می‌شود. به‌این‌ترتیب فرشی یکدست و تمیز و بدون اثری از لکه به شما تحویل داده می‌شود.

۴- شستشو فرش دستبافت با مواد نانو در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

بهره‌گیری از مواد شوینده استاندارد یکی دیگر از برتری‌های شستشوی فرش‌های دستبافت در مراکز تخصصی شستشوی فرش است. شستشو فرش دستبافت با مواد نانو مزایای زیادی دارد که بد نیست با برخی از آن‌ها آشنا شوید:

  • تمیزی و درخشندگی بیشتر نخستین خاصیت بهره بردن از مواد نانو در شستشوی فرش‌های دستباف و ابریشمی است. این مواد کثیفی و لکه‌های روی فرش را بیشتر و بهتر محو می‌کنند.
  • مواد شوینده نانو کمک می‌کنند تا فرش پس از شستشو دیرتر کثیف شود. شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج با این مواد که خاصیت آنتی‌استاتیک دارند، باعث می‌شود تا از جمع شدن گردوخاک روی فرش جلوگیری شود.
  • مواد آنتی‌باکتریال به‌کاررفته در شوینده‌های نانو قارچ‌ها، باکتری‌ها و دیگر میکروارگانیسم‌ها را از روی فرش شما پاک می‌کنند. در نتیجۀ این کار فرش‌ها پس از شستشو دچار بوی بد نمی‌شوند. همچنین میکروارگانیسم‌ها اجازه رشد روی فرش و آسیب رساندن به آن را پیدا نمی‌کنند.
  • شاید دیده باشید زمان شستن فرش یا کشیدن شامپو روی آن‌ها، لکه‌ها و کثیفی‌های فرش ناپدید می‌شوند؛ اما پس از خشک شدن فرش، این لکه‌ها دوباره پدیدار می‌شوند. شستشو فرش دستبافت با مواد نانو از برگشت لکه‌ها به سطح فرش جلوگیری می‌کند.
  • شستشو فرش دستبافت با مواد نانو رنگ فرش‌ها را دچار تغییر نمی‌کند. با مدد از این شوینده‌ها رنگ و نقش‌های فرش شما به شکل پیشین باقی می‌ماند و به بافت فرش نیز آسیبی نمی‌رسد.
  • برخی افراد به مواد شوینده فرش‌ها آلرژی دارند. خوشبختانه بهره بردن از شوینده‌های نانو در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج مشکلی برای این گروه از افراد ایجاد نمی‌کند.

۵- بی‌تأثیر بودن قدرت بدنی و خستگی افراد بر کیفیت شستشو:

فرش‌ها، به‌ویژه فرش‌های دستبافت سنگین هستند و غبارگیری، شستن و جابه‌جایی آن‌ها نیاز به قدرت بدنی بالا دارد؛ اما شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج در مراکز قالی‌شویی به قدرت بدنی افراد وابسته نیست. همه کارها در این مراکز با کمک دستگاه‌های مکانیزه انجام می‌شود و توان بدنی افراد دخالتی در روند شستشو ندارد.

۶- بی‌تأثیر بودن شرایط آب‌وهوایی بر کیفیت شستشو:

گرما و سرمای هوا تأثیری بر شستشوی فرش‌ها در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج ندارد. شستن فرش‌ها با دستگاه انجام می‌شود و خشک کردن آن‌ها هم در محیط‌های سرپوشیده و به دور از آفتاب داغ و باران و برف فصل‌های سرد صورت می‌گیرد. همه این نکته‌ها باعث می‌شود تا گرما، باران، برف، سرما و حتی یخ‌بندان هم اثری در کیفیت شستشوی تخصصی فرش دستبافت در کرج نداشته باشد.

۷- بردن و آوردن اصولی فرش در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

احتمال اینکه شما وانت یا خودروی بزرگی داشته باشید و بتوانید با آن فرش دستبافت خود را جابه‌جا کنید، کم است. با سپردن کل روند شستشو انواع فرش دستبافت ابریشم به بهترین مرکز شستشوی فرش دستبافت ابریشم پروسه بردن و آوردن آن را هم به قالی‌شویی می‌سپارید. بهترین روش جابه‌جایی فرش‌های دستبافت و گران‌قیمت شما آن است که تا زده نشوند.

تا شدن فرش ممکن است فرش‌ها را دچار شکستگی و نیاز به ترمیم کند. تا کردن فرش از کیفیت فرش‌های شما کم می‌کند؛ به‌ویژه که برای قرار دادن آن‌ها در صندوق عقب خودروها مجبور باشید روی آن فشار بیاورید.

۸- سالم ماندن فرش:

شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج به‌وسیله شرکت‌های قالی‌شویی معتبر قالی دستباف شما را سالم نگه می‌دارد. شاید شما هم فرش خود را به برخی از شرکت‌ها داده و فرشی ناقص و آسیب‌دیده تحویل گرفته باشید. در این صورت است که ارزش قالی‌شویی‌هایی را می‌دانید که نهایت دقت را در تمیز کردن و سالم تحویل دادن فرش شما به کار می‌گیرند.

در واقع می‌توانیم بگوییم روند کار در این شرکت‌ها به‌گونه‌ای است که نه حمل‌ونقل به فرش شما آسیب می‌زند و نه روند شست‌وشو و خشک کردن فرش. در نتیجۀ این کار شما فرشی را که به‌مرور زمان کثیف شده یا نیاز به تعمیر دارد را به شرکت می‌دهید و فرشی تمیز و سالم تحویل می‌گیرید.

۹- تعمیر، ترمیم و رفوی فرش در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

شستشوی فرش‌های ابریشمی تنها خدمت مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج نیست. در صورت نیاز شما می‌توانید رفوی فرش‌ها و ترمیم پارگی یا سوختگی آن‌ها را هم به این مراکز بسپارید.

معایب شستن فرش دستبافت در منزل:

شستشوی فرش‌های دستبافت در خانه با ایرادهای زیادی روبه‌روست و گاهی به فرش شما صدمه بسیار جدی می‌زند. این مشکل به‌ویژه زمانی اتفاق می‌افتد که فرش شما ابریشمی یا قدیمی و عتیقه باشد. برخی از  معایب شستن فرش دستباف در منزل را بدانید:

·غبارروبی نادرست و ناقص:

در صورتی فرش‌ها به‌صورت کامل تمیز می‌شوند که غبار آن‌ها هم به‌درستی گرفته شده باشد. غبارگیری دستی فرش‌ها به‌طور معمول با ضربه زدن چوب به پشت فرش‌ها انجام می‌شود. با این روش غبارروبی نمی‌توانید گردوغبار همه قسمت‌های فرش را به‌صورت کامل بگیرید. این نکته را هم نباید نادیده بگیرید که غبارروبی با چوب و وسایلی مانند آن بارها باعث پاره شدن فرش‌های دستبافت شده است. ما در شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج ابتدا همه گردوغبار نفوذکرده در تاروپود فرش را به‌صورت مکانیزه می‌گیریم و پس از آن به شستشوی فرش شما می‌پردازیم.

·بالا نبودن کیفیت شستشو:

بالا نبودن کیفیت شستشو یکی دیگر از معایب شستن فرش دستبافت در منزل است. شستشوی فرش‌های دستبافت نیاز به قدرت و توان بالایی دارد. بدیهی است در صورت قدرتمند نبودن افرادی که فرش را می‌شویند، شاید سطح روی فرش تااندازه‌ای تمیز شود؛ اما شما نباید انتظار چندان بالایی از تمیزی تاروپود فرش داشته باشید.

·خیس کردن نادرست فرش:

در شستشوی خانگی فرش، گاهی زمان خیس کردن فرش کوتاه است و باعث می‌شود فرش به‌خوبی تمیز نشود. گاهی نیز خیس کردن طولانی‌مدت رنگ فرش شما در هم می‌آمیزد و نتیجه درستی از شستشوی فرش نمی‌گیرید. در مراکز خدمات حرفه‌ای شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج زمان خیساندن فرش با توجه به نیاز فرش تنظیم می‌شود.

·رنگ‌دهی فرش:

رنگ‌دهی فرش یکی از بدترین معایب شستن فرش دستبافت در منزل است. جنس گره‌های بسیاری از فرش‌های دستبافت از مواد طبیعی مانند پشم است. این نخ‌ها با رنگ‌های طبیعی و به‌صورت سنتی رنگ شده‌اند و ممکن است در صورت خیس شدن رنگ پس دهند. شستشوی این فرش‌ها در خانه باعث رنگ دادن برخی از الیاف به بخش‌های دیگر قالی می‌شود. این شستشو به‌جای اینکه فرش شما را زیباتر و درخشان‌تر کند، رنگ‌های آن را در هم می‌آمیزد. برطرف کردن این اشکال شاید نیاز به هزینه بیشتری از هزینه شستشوی فرش داشته باشد. شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج از پدید آمدن این اشکال در روند شستشوی فرش جلوگیری می‌کند.

·استفاده از شوینده‌های نادرست:

پودرهای رخت‌شویی برای شستن پوشاک طراحی شده‌اند و شستن فرش با آن‌ها خیلی هم درست نیست. بهره بردن از شوینده‌های بی‌کیفیت نیز عاملی برای رنگ پس دادن فرش‌ها به شمار می‌روند. همچنین شوینده‌های قلیایی به فرش‌های ابریشم شما صدمه می‌زنند و عمر آن‌ها را کوتاه می‌کنند. در کارخانه‌های معتبر قالی‌شویی از پودرها یا شامپوهای مخصوص شستن فرش استفاده می‌شود که بهترین مواد به شمار می‌آیند.

·آب‌کشی و آب‌گیری نادرست فرش:

فرش دستباف به‌طور طبیعی از فرش‌های ماشینی سنگین‌تر است، فرش‌های عتیقه و قدیمی دستی نیز جزو فرش‌های سنگین به حساب می‌آیند. با نفوذ آب در تاروپود فرش‌های دستبافت سنگینی آن‌ها به چندبرابر می‌رسد. سنگینی زیاده از حد فرش‌های خیس جابه‌جایی و بلند کردن آن‌ها را به‌قدری مشکل می‌سازد که آب‌کشی فرش‌ها به‌خوبی صورت نمی‌گیرد.

آب‌گیری فرش‌ها در شستشوی دستی از توان افراد خارج است و کامل انجام نمی‌شود. به‌این‌ترتیب آب‌کشی و آب‌گیری نادرست را هم باید یکی دیگر از معایب شستن فرش دستبافت در منزل بدانیم. شستشوی فرش شما در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج با هیچ‌کدام از این مشکلات روبه‌رو نمی‌شود.

·خشک کردن نادرست فرش:

فرشی که در خانه شسته می‌شود، به‌وسیله آفتاب خشک می‌شود. تابش آفتاب روی فرش‌ها چند اشکال دارد. نخست اینکه تابش شدید آفتاب روی رنگ فرش‌های عتیقه شما تأثیرگذار است. به همین دلیل این فرش‌ها را باید از تابش مستقیم نور خورشید دور نگه دارید. همچنین بسیاری مردم فرش‌های خود را در پایان زمستان و برای خانه‌تکانی عید می‌شویند؛ زمانی که مستعد بارش باران و برف است.

بارش برف یا باران و ترکیب شدن آن‌ها با آلودگی‌های هوا باعث کدر و لکه شدن فرش‌ها می‌شوند. بوی نامطبوع فرش‌ها را هم نمی‌توانید در چنین موقعیت‌هایی نادیده بگیرید که از دیگر معایب شستن فرش دستبافت در منزل است. در شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج خشک شدن فرش‌ها در زمانی کوتاه و در محیط بسته صورت می‌گیرد تا فرش‌های شما دوباره کثیف و لک نشوند.

·پاره شدن فرش:

پارگی فرش در هر مرحله از شستن فرش دستبافت در خانه و به دست افراد غیرمتخصص دیده شده است. خیلی وقت‌ها غبارگیری غیراصولی با چوب و وسایل دیگر در همان آغاز راه باعث پارگی فرش شده است. گاهی نیز بلند کردن نادرست فرش خیس آن را پاره کرده است. پهن کردن فرش روی لبه پشت‌بام، نرده، پرچین و جاهای دیگر هم باعث پارگی فرش‌ها شده است. شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج از رسیدن آسیب به فرش‌های شما پیشگیری می‌کند.

عوامل مؤثر در قیمت شستشو فرش دستبافت در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

هزینه شستشوی فرش دستبافت به گزینه‌های گوناگونی وابسته است:

۱-قیمت شستشو فرش دستبافت با توجه به جنس فرش:

نخستین و مهم‌ترین گزینه تأثیرگذار در قیمت شستشو فرش دستبافت جنس آن است. فرش‌های دستبافت در چند جنس پشمی، کرکی، کف ابریشم، گل ابریشم و تمام ابریشم بافته می‌شوند. برخی از این فرش‌ها مانند فرش‌های پشمی و کرکی کمتر حساسند. برخی نیز مانند فرش‌های کف ابریشم و گل ابریشم دارای حساسیت بالاتری هستند. فرش‌های تمام ابریشم نیز از ارزش و حساسیت ویژه‌ای برخوردارند.

هرچقدر جنس فرش کمتر حساس باشد، هزینه شستشوی آن هم پایین‌تر است و برعکس. البته در اینجا باید به نکته دیگری هم اشاره کنیم. فرش‌های عتیقه از هر جنسی که باشند دارای ارزش و اهمیت زیادی هستند و شستن آن‌ها دقت بالایی می‌خواهد. تعرفه شستن این نوع فرش‌ها هم ممکن است متفاوت باشد. بدیهی است تعرفه شستشو فرش دستبافت ابریشم هم کمی با تعرفه فرش‌های غیرابریشمی متفاوت است.

۲-قیمت شستشو فرش دستبافت با توجه به اندازه فرش در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج:

هزینه شستشو هر نوع فرشی براساس متراژ آن تعیین می‌شود. به‌این‌ترتیب بدیهی است هرچقدر فرش بزرگ‌تر باشد، هزینه شستشوی آن هم بیشتر است. البته همان‌طور که گفتیم، هزینه شستشوی هر متر فرش دستباف در انواع گوناگون آن مانند پشمی، کرکی، کف ابریشم، گل ابریشم، تمام ابریشم و فرش‌های عتیقه ابریشمی و غیرابریشمی هم تفاوت‌هایی با هم دارند.

۳-قیمت شستشو فرش دستبافت با توجه به روش شستشوی فرش:

برخی قالی‌شویی‌ها از روش‌های قدیمی برای شستن فرش استفاده می‌کنند و هنوز به دستگاه‌های مدرن شستشو و خشک کردن فرش مجهز نیستند. برخی دیگر نیز شستن فرش‌های دستباف را با جدیدترین تجهیزات مکانیزه انجام می‌دهند. هزینه شستشو در هریک از این قالی‌شویی‌ها با دیگری متفاوت است. در مراکز مکانیزه شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج همه مراحل به‌وسیله دستگاه‌های مدرن انجام می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مراحل شستن فرش‌ها خاک‌گیری آنهاست. خاک گیری مکانیزه فرشهای دستبافت گردوغبار ماه‌ها و سال‌های استفاده از فرش را از میان بافت آن بیرون می‌کشد. همچنین مرحله‌های دیگر شستن و خشک کردن فرش هم در این کارخانه‌ها مکانیزه است و با نظارت کارشناسان انجام می‌شود. نتیجه این کار تحویل دادن فرشی تمیز، بدون آلودگی و بدون هرگونه صدمه است.

۴-قیمت شستشو فرش دستبافت با توجه به تعمیرات فرش:

ممکن است فرش شما نیاز به تعمیراتی مانند پرزگیری، شیرازه‌دوزی، ترمیم ریشه‌ها، بافت ریشه، چرم‌دوزی، دارکشی، ترمیم جای سوختگی، لکه بری و ترمیم پارگی داشته باشد. هریک از این تعمیرات دارای تعرفه‌ای است که به شما اعلام می‌شود و در صورت موافقت شما انجام می‌شود. طبیعی است این‌گونه تعمیرات در روند شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج بر هزینه آن تأثیرگذار است.

ممکن است فرش شما نیاز به رنگ‌برداری هم داشته باشد. این مشکل بیشتر در اثر شستشوی خانگی فرش‌های دستباف پدید می‌آید. رنگ‌برداری نیز هزینه جداگانه‌ای دارد. توجه داشته باشید هرگونه تعمیراتی که فرش شما نیاز داشته باشد، فقط با درخواست یا موافقت شما انجام می‌گیرد.

۵-قیمت شستشو فرش دستبافت با توجه به نوع مواد شوینده کاربردی:

گاهی برای شستشوی فرش شامپوها یا پودرهای مخصوص شستشوی فرش به کار گرفته می‌شود. گاهی نیز شستشو فرش دستبافت در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج با مواد نانو انجام می‌گیرد. بهره بردن از مواد نانو هزینه شستشوی فرش را اندکی بالاتر می‌برد. با استفاده از مواد نانو فرش شما گردوخاک کمتری جذب می‌کند و دیرتر کثیف می‌شود. همچنین مقاومت بیشتری در برابر لک شدن پیدا می‌کند.

۶-قیمت شستشو فرش دستبافت با توجه به هزینه بسته‌بندی و حمل‌ونقل:

برای خدمات آوردن و بردن فرش هم هزینه‌ای در نظر گرفته می‌شود. نرخ این هزینه پیش از دریافت و شستشوی فرش‌ها به شما اعلام می‌شود تا در صورت موافقت شما انجام شود. بسته‌بندی فرش‌ها نیز هزینه کمی دارد که در آغاز به شما اعلام می‌شود. در واقع همه هزینه‌های شستشوی فرش در آغاز و پیش از پرداخت هرگونه وجهی از طرف شرکت به شما اعلام می‌شود. بدین ترتیب شما با آگاهی کامل فرش خود را برای شستشو تحویل مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج می‌دهید.

۷-قیمت شستشو فرش دستبافت با توجه به تخفیف‌های دوره‌ای:

بسیاری از قالی‌شویی‌ها به مناسبت‌های گوناگون تخفیف‌هایی به مشتریان خود می‌دهند. این‌گونه تخفیف‌ها مانند حراج فروشگاه‌ها و برندهای مختلف است و شما را تشویق می‌کند تا در زمان‌های خاصی فرش‌های خود را برای شستشو به این مراکز بدهید؛ زمان‌هایی که مشتری کمتری برای شستن فرش وجود دارد.

برخی شرکت‌های قالی‌شویی نیز تخفیف‌های دیگری مانند سفارش از راه وب‌سایت یا موارد دیگر دارند که هریک هزینه شما را در شستشوی فرش دستبافت کاهش می‌دهد. در صورت آغاز جشنواره‌های تخفیفی در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج از این فرصت‌ها برای شستشوی ارزان‌تر فرش‌های خود بهره‌مند شوید.

قالیشویی خوب در کرج برای شستشو فرش دستبافت:

شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج نیاز به قالی‌شویی‌هایی باتجربه و ماهر دارد. ارزش بالای فرش‌های دستبافت، به‌ویژه فرش‌های ابریشم دارندگان آن‌ها را وامی‌دارد تا نهایت دقت را در انتخاب قالی‌شویی به عمل آورند. این دقت نیز منطقی است و انتخاب بهترین مرکز شستشوی فرش دستبافت ابریشم و فرش‌های دستبافت دیگر احتمال صدمه زدن به فرش‌های شما را کمتر می‌سازد.

یکی از این قالی‌شویی‌های خوب در کرج که با نظارت اتحادیه به فعالیت مشغول است، اکنون در دسترس شماست. کافی است از راه وب‌سایت یا تلفن با همکاران ما در مرکز شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج گفت‌وگو کنید و فرش خود را برای شستشو به ما واگذار کنید. فراموش نکنید اگر فرش دستباف شما نیاز به تعمیر و رفو هم داشته باشد، می‌توانید آن را به ما بسپارید تا در کمترین زمان، بهترین خدمت را تحویل بگیرید.

 شستشوی تخصصی فرش دستبافت

ثبات رنگ فرش

قبل ازشستن فرش،بایدآزمایش رنگ پذیری آن انجام شود.بطورکلی،قبل ازشستن فرش،باید آزمایش پایداری رنگ انجام شود.به این ترتیب که پارچه ای سفید رنگ با آب گرم و ملایم مرطوب ساخته میشود و سپس روی فرش مالیده می شود ، اگر در این صورت رد رنگی روی پارچه پیدا کردید ، نشان می دهد که در زمان شستشوی فرش ، رنگ آن مخلوط می شوند و ، همانطور که در اصطلاحات فرش معمول است ، رنگ فرش می ریزد  بنابراین قالیشویی حرفه ای پس از آزمایش رنگ پذیری ازماده تثبیت کننده رنگ استفاده می کند که پس از شستشو فرش رنگ قاطی نکند و هزینه اضافی برای مشتری به وجود نیاید .

مطلب مرتبط/انواع فرش دستبافت

خاک گیری فرش

قالیشویی هایی که با تجربه نیستند برای از بین بردن گرد و غبار فرش ،ازمیله های چوبی استفاده میکنند. و فرش  را با آن میکوبند. یا اگر شخصی دیگری باشد،دونفرانتهای فرش رامطابق با قطرهای آن میگیرندوسپس آنرا به شدت تکان میدهند.وگرد و غبار را از آن پاک می کنند. امادر این روش احتمال پاره شدن فرش و شکستگی فرش نیز وجود دارد این روش رایج نیست قالیشویی وزیر به عنوان قالیشویی متخصص درشستشوی فرش دستبافت از دستگاه خاک روب استفاده میکند. این دستگاه بدون آسیب به فرش و به صورت اتوماتیک نمام گرد و غبار و خاک مغز فرش را می گیرد اگر این کار را انجام ندهید و بلافاصله فرش را بشویید

گرد و غبار موجود در آن به گل یا سیمان چسبنده تبدیل می شود و درطولانی مدت باعث خوردگی و پوسیدگی فرش می شود.

شستشو فرش

آنچه درنحوه شستشوی فرش دستبافت اهمیت دارد این است که علاوه برداشتن تجربه ، دانش و مهارت ، توجه کافی به ظرافت فرش بشود . روش شستشوی فرش در کارخانه این است که ، اول ، یک فنجان شامپوی مخصوصی که برای این منظور استفاده می شود ، باید با آب گرم ملایم مخلوط شود ، ده برابر اندازه آن ، و سپس دو قاشق سرکه طبیعی به آن اضافه شود. (سرکه از پخش شدن رنگهای فرش جلوگیری می کند). پس از آن فرش مورد نظر را دستگاه قرار میگیرد و قبل از آغاز شستشو قلم موی آن را در مخلوط فرو می برند و آنقدر روی الیاف یا پشمهای سطح فرش مالیده می شود تا تمام سطح فرش به مخلوط آغشته شود .

نکته:

برس باید همیشه به صورت عمودی از بالا به پایین منتقل شود .باید به خاطر داشته باشید که برس باید همیشه به صورت عمودی از بالا به پایین منتقل شود و همچنین از این واقعیت غافل نشوید که مسواک زدن خشن به پشم های فرش آسیب می رساند. (نکته مهم: هرگز فرش را درمخلوط مواد شوینده خیس نمی کنند زیرا الیاف آن کمتر در معرض آلودگی قرار دارد و این فقط بافت الیاف یا پشم سطح آن است که گوشت فرش نامیده می شود و در تماس است و بنابراین در معرض آلودگی است.)

پایان کار شستن فرش

پس از اتمام عمل شستشوی فرش ، مواد شوینده باقیمانده را با آب سردمی شویند تا کاملاً از بافت فرش خارج شوند.

خشک کردن فرش:

پس از شستشو ، فرش را با دقت روی یک سطح سخت ، صاف و خشک درمعرض نور خورشید قرار می دهند. در صورت امکان ، فرش را روی داربست پهن می کنند ، زیرا در این حالت هوا می تواند از پشت فرش نیز عبور کند و

بنابراین زودتر خشک می شود و رطوبت در آن باقی نمی ماند.

اصلاح خواب فرش

پس از خشک شدن فرش ، با یک برس چوبی در جهت منحنی خواب فرش جارو کشیده می شود تا تمام الگوها و تصاویر روی آن به حالت اولیه خودبازگردد و فرش شما از زیبایی ، تمیزی و فرم بهتر برخوردار شود (از آنجا که

جارو برقی در یک حرکت جلو و عقب جارو می شود ، خطوط منحنی فرش رااز بین می برد و از زیبایی آن می کاهد).

بعد از اینکه سطح و پشت فرش کاملا خشک شد و سطح آن به حالت اولیه برگشت ، آن را به جای اصلی خود که می خواهید در آن پهن شود برگردانید.

نکات لازم در شستشوی فرش دستبافت

۳-لطفاً بخاطر داشته باشید که هرگز نباید به منظور خشک کردن یک فرش یابرای هر منظور دیگری آن را جلوی بخاری (محل آتش نشانی یا هر نوع امکانات دیگر) یا نزدیک رادیاتورها و / یا روی سطوح قرار دهید. در زیر لوله های آب گرم قرار گرفته است و  دمای بالا و شدید چربی طبیعی موجوددرفرش را خشک می کند و سطح فرش از فرم طبیع خود خارج می شود.

قالیشویی وزیر

قالیشویی وزیر شستشوی تخصصی فرش دستبافت را با بهترین مواد شوینده و استفاده از دستگاه های بروز و پیشرفته انجام میدهد.سابقه طولانی این مجموعه و رضایت اکثریت مشتریان نشان دهنده کیفیت بالا از شستشو و خدمات این مجموعه است در صورتی که فرش دستبافت شما نیاز به شستشو دارد و یا در صورت آب گرفتگی دچار ترکیب رنگ شده است همچنین پارگی فرش و سوختگی فرش را تجربه کرده ایدمی توانید از طریق شماره تلفن های زیر از خدمات ما بهره مند شوید :

Tel:02691001818

گفتار پایانی:

شاید شستن فرش‌های معمولی ماشینی چالش بزرگی نباشد؛ اگرچه انتخاب یک شرکت قالیشویی غیرمتعهد و ناکارآمد آن‌ها را نیز به نابودی می‌کشاند. شستشوی فرش‌های دستبافت چالش بزرگ‌تری است و بالاتر از آن، شستن فرش‌های ابریشمی و عتیقه است که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد. هرچقدر ارزش فرش بیشتر می‌شود، باید تمهیدات شما هم برای انتخاب قالی‌شویی معتبر بیشتر شود. شستشو تخصصی فرش دستبافت در کرج فرش‌های شما را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت شستشو می‌دهد. فرش‌هایی که هریک تاریخچه‌ای پشت سر خود دارند و ارزش عاطفی برخی از آن‌ها نیز بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا